Pet najboljih savjeta za dobar san!

spavanje, budilica, umor, jutro, budenje

Manjak sna nas uvodi u začarani krug u kojem liježemo umorni i u takvom se stanju budimo. Hipotalamus "pregori" što utječe loše na brojne fizičke i psihičke funkcije.

Kako se naspavati?

U svojoj knjizi "Kraj bolesti“ američki liječnik David A. Agus objašnjava kako je dobar san bitan za dobro zdravlje cjelokupnog organizma. Prije svega morate imati naviku leći u krevet svakog dana u isto vrijeme.

1. Držite se rasporeda svaki dan. Navečer krenite u krevet u isto vrijeme i budite se u jutro u isto vrijeme. Nije obavezno spavati osam sati, to je tako općenito pravilo, u pet sati se možete naspavati jednako kvalitetno.

2. Ne spavajte preko dana, osim ako je i to dio vaše rutine. Ako je tako, odmorite se, ali također svaki dan u isto vrijeme.

3. Pola sata prije spavanja krenite s pripremama. Obavite sve što ste namjeravali, izbjegavajte aktivnosti poput čišćenja kuće, gledanja televizije, a i izbjegavajte razmišljanja o danu iza i ispred vas.

4. Uklonite elektronske naprave iz sobe. Tv, kompjutor, radio moraju biti ugašeni, a prostorija u kojoj spavate mora biti prozračena i tamna.

5. Nakon 14 sati nemojte piti kavu, jer organizmu je potrebno vremena za razgradnju, što može uzrokovati nesanicu.

 A. A.

 Prati nas na Viber Public Chatu!