10 bonusa vježbanja

pilates lopta, vjezbanje

Ako se još uvijek predomišljate o konačnom odlasku u teretanu ili vam mršavljenje nije glavna briga, donosimo vam deset razloga zbog kojih je vježbanje dobro.

Naravno da većina vježba u fitness centru kako i istopila suvišne kilograme i dovela se u red, međutim, tjelovježba sa sobom nosi dobrobiti koje prelaze fizički izgled. Živjelo vježbanje!

1. Vježbanje pobjeđuje kronične bolesti. Osobe koje redovito vježbaju su izložene manjem riziku od razvijanja srčanih bolesti, raka, visokog tlaka, visokog kolesterola, moždanog udara ili dijabetesa tipa 2.

2. Vježbanje usrećuje. Žustra šetnja ili jedan trening u teretani otpušta endorfine zbog kojih se osjećamo sretno, ispunjeno i bezbrižno (jednako kao i čokolada).

3. Vježbanje smanjuje stres. Hormon kortizol koji se otpušta u stresnim situacijama bit će raspršen vježbanjem.

4. Vježbanje drži težinu pod kontrolom. Ovo je najočigledniji rezultat tjelovježbe: ona sagorijeva kalorije po jednostavnoj formuli: što se više krećete, to više kalorija sagorijevate. Nije zahtjevna matematika.

5. Vježbanje usporava starenje. Osobe koje redovito vježbaju nemaju problema s pokretljivošću u starijoj dobi. Ako se ne želite oslanjati na štap i biti kruti u koljenima kada u rukama zibate unuke, tenisice na noge i prošećite žustrim tempom.

6. Vježbanje energizira. Aktivnost pokreće energiju jer pojačana cirkulacija dovodi više kisika i nutrijenata u stanice koje tada mogu dulje i učinkovitije raditi.

7. Vježbanje potpomaže dobar san. Istraživanja su pokazala kako vježbači brže i lakše zaspu i ne bude se često usred noći. Šanse su da će vas lagani san zaobići ako ste taj dan vježbali. Jedino na što trebate pripaziti jest da trening bude po danu, a ne prije spavanja jer će vas povišena razina energije držati budnima.

8. Vježbanje daje samopouzdanje. Osim što imate više energije, čvršću guzu i tanje ruke, vježbanje će vam podignuti samopouzdanje, što će neposredno utjecati na vaš stav u spavaćoj sobi.

9. Vježbanje pomaže pamćenju. Nedavno istraživanje Sveučilišta Cambridge pokazalo je kako redovito trčanje stvara nove stanice mozga u području koje poboljšava pamćenje.

Ovaj je proces izrazito primjetan kod starenja. Tjelesna aktivnost također smanjuje rizik od razvijanja Alzheimerove bolesti, tj. štiti vaš mozak od propadanja.

10. Vježbanje spašava život. Ne samo da sjedilački način života doprinosi nakupljanju suvišnih kilograma, nego je povezan i s ozbiljnijim zdravstvenim problemima, tvrde stručnjaci Američke udruge za srce.

Istraživači su analizirali životne navike skoro 9.000 odraslih osoba različite težine kroz razdoblje od šest godina. Svaki sat koji su proveli gledajući televiziju povećao je rizik od prerane smrti (iz bilo kojeg razloga) za 11 posto.

K. Horvat

 Prati nas na Viber Public Chatu!