5 elemenata dobrog treninga

vjezbanje1

Bez obzira vježbate li redovito ili tek krećete s vježbanjem, dobro zaokružen trening, koji sadrži sve potrebne elemente, je ključan za uspjeh.

Aerobne vježbe

Ako ne radite ove vježbe, svakako ih uključite u trening: 

1. Aerobne vježbe

Aerobne ili kardio vježbe ključni su dio fitness programa. Pomažu vam u pravilnijem i dubljem disanju, te maksimiziraju količinu kisika u vašoj krvi. Što je bolji kardio program vježbanja, to uspješnije vaše srce, pluća i krvožilni sustav prenose kisik kroz tijelo - zato lakše završavate fizički zahtjevne zadatke. Probajte hodanje, trčanje, plivanje ili plesanje.

2. Vježbe za jačanje mišića

Vježbe jačanja mišića izvodite barem dva puta tjedno kako biste osnažili kosti i mišićnu masu. Ovim vježbama održavate mišiće tonirane i kada ste na dijeti i mršavite.  Većina fitness centara nudi razne sprave i utege za ovu vrst vježbanja. No, ne morate se uputiti u teretanu kako biste jačali mišiće, sami možete napraviti utege (primjerice prazne boce napuniti pijeskom ili vodom). I vaša tjelesna težina se računa, također – radite sklekove i čučnjeve.

3. Vježbe istezanja

Većina aerobnih i vježbi za jačanje uzrokuju kontrakciju i skupljanje mišića. Zato je važno mišiće pravilno istegnuti – time popravljate pokretljivost zglobova i držanje, ali i otpuštate stres. Obavezno se prije i nakon vježbanja dobro istegnite. Aktivnosti poput joge promiču fleksibilnost i istezanje.

Pilates4. Vježbe za stabilnost središnjeg dijela trupa

Mišići donjeg dijela leđa i zdjelice – odnosno trupa – štite leđa i povezuju pokrete gornjeg i donjeg dijela tijela. Uz ovakve vježbe mišiće potičete da drže kralješnicu, te da rade učinkovitije.

5. Trening za ravnotežu

Mžete biti snažni, fleksibilni i fit, no također vam je potrebna i ravnoteža. Naime, ona se s godinama kvari, što vodi većem broju fraktura i padova. Aktivnosti poput tai chi-ja promoviraju ravnotežu, ali i jednostavnije vježbe. Primjerice ravnotežu možete popraviti i tako da stojite na jednoj nozi.


 D. Š.

 Prati nas na Viber Public Chatu!