Malim koracima zaboravite na stres

suncanje, suncane naocale, knjige, uzivanje na suncu, san, spavanje

Čini nam se kako smo svaki čas svakog dana okruženi stresom i ne možemo pobjeći iz njegovih okrutnih kandži.

Stručnjaci nas uvjeravaju kako male stresne situacije, poput prezentacije na poslu, učenja za ispit ili upadanja u prometnu gužvu, mogu biti zdrave! Uvjeravaju nas kako stres tjera tijelo na revitalizaciju. Ako je izloženost stresu bila kratkoročna, tijelo će vrlo brzo "sanirati" ozljedu i nastaviti ojačavati naš imunitet. Međutim, osim pozitivnog kratkoročnog stresa, moramo se boriti i s negativnim stresom.

"Danas nažalost ima previše distresa (negativni stres) i premalo eustresa (pozitivnog stresa), premalo ljudi radi ono u čemu su dobri i što vole, premalo je izazova i strasti na radnom mjestu. Eustres je začin života, ali distres, nažalost, često tiho samoubojstvo", tvrdi prof. psihologije Boris Blažinić.

Neki od najboljih načina za protjerivanje stresa su jednostavni i ne zahtijevaju puno muke. Iako je lakše reći, nego učiniti: opustite se!

Slušajte laganu glazbu

Glazba laganog ritma može sniziti broj otkucaja srca i pobrinuti se za niži krvni tlak. Odaberite lagani CD ili nakrcajte svoj mp3 umirujućim zvukovima omiljenih balada. Također se možete okrenuti prirodi – i zvuci vodopada, morskih valova ili rominjanja kiše mogu umiriti tijelo i um.

Smijeh je najbolji lijek

Mnoga su istraživanja dokazala pozitivne učinke smijanja na zdravlje i tijelo, čak ga neke bolnice uključuju u terapiju osoba oboljelih od raka. Smijeh će podignuti vašu razinu serotonina, hormona sreće, a bit ćete otporniji na bolove. Smijanjem možete poboljšati i dotok krvi u mozak. Hormon endorfin koji se otpušta dat će tijelu potrebnu injekciju snage, te tako kontrolirati bol i stres.

Priuštite si time-out

Iskradite se iz ureda i povucite na osamljeno mjesto (može biti čak i WC). Ako ste kod kuće, idealno bi bilo izolirati se u vrt. Provedite pet minuta ne radeći ništa i ne razmišljajući ni o čemu osim o svom disanju.

Odspavajte malo usred dana

Ako ste pod velikim pritiskom, probajte praksu spavanca usred dana (naravno, ne u uredu). Legnite se na kauč, ako vam pomažu određene asane joge, preporučljivo je vježbati ih kako biste umirili tijelo i pripremili se za odmor.

Ponudite rame za plakanje

Psiholozi tvrde kako osobe smanjuju razinu stresa kojim su zahvaćeni ako poslušaju i emocionalno podupru druge. Nazovite prijatelja kojem baš i ne ide i ponudite se izvesti ga van.

Opustite se

Doslovce! Zbog restriktivne odjeće, pogotovo ako stvara pritisak na trbuh, mišići mogu biti zgrčeni, zbog čega ste napeti. Izvucite stare vrećaste traperice iz ormara ili obucite udobnu trenirku.

Posvetite se kućnom ljubimcu

Potrebno je provesti samo 15 do 30 minuta dnevno s mačkom ili psom kako biste ublažili tjeskobu i rasteretili se stresa. Međutim, ne morate uvijek imati četveronožnog ljubimca – samo promatranje ribica u akvariju će imati isti učinak. Maženjem Rockyja ili Mrvice, snizit ćete krvni tlak, zaštititi se od depresije, ojačati imunitet na alergije i spustiti razinu hormona stresa kortizola.

Prošećite

Vježbanje, pa čak i hodanje bržeg tempa, poboljšava raspoloženje, a nedavna je studija pokazala kako hodanje s prijateljem pod rukom uzrokuje stvaranje veće količine endorfina. Duboko udišite svjež zrak.

K. Horvat

 Prati nas na Viber Public Chatu!