Voda i njena važnost tijekom treninga i rekreacije

voda, plasticna boca, vjezbanje

Voda u tijelu čovjeka čini gotovo 70 posto tjelesne težine. Ravnoteža vode u tijelu tj. ispravna hidracija je od iznimne važnosti za održavanje normalnih tjelesnih funkcija i vrhunskih rezultata kod sportaša.

Tijekom športskog napora nastaje gubitak vode i elektrolita i to najvećim dijelom znojenjem. Gubitak tjelesne vode naziva se dehidracija. Bitno je znati stupanj nastale dehidracije.Većina opće populacije i sportskih rekreativaca nadoknađuje tekućinu tek kada nastane dehidracija, što je jedan od najvećih zapreka u postizanju boljih rezultata. Važno je znati daje glavni znak dehidracije osjećaj žeđi.

Povezanost dehidracije i smanjenja sposobnosti za tjelesnu aktivnost:

  • Gubitak od 1% - smanjena sposobnost obavljanja aerobnog rada, smanjenje aerobnog kapaciteta
  • Gubitak od 3% - znatno smanjenje aerobne izdržljivosti osobito u toploj i vlažnoj okolini
  • Gubitak od 4% - veliko smanjenje aerobne izdržljivosti i maksimalnog primitka kisika, osobito u  toploj i vlažnoj okolini
  • Gubitak od 5% - pojava grčeva u  mišićima, toplinska iscrpljenost, veliko smanjenje aerobne izdržljivosti i  maksimalnog primitka kisika, osobito u  toploj i vlažnoj okolini
  • Gubitak od 6% -  toplinska iscrpljenost, toplinski udar, povišena tjelesna temperatura , a može doći i do kome

Plan rehidracije za vrijeme povećane fizičke aktivnosti

Primjer: Konzumirati 0,5 l vode 2 sata prije treninga,konzumirati 0,25 l vode 15 min prije trening. Tijekom treninga konzumirati izotonik, a nakon treninga 0,7 l vode za svaki gubitak od 0,5 kg tjelesne mase

Autor: Risto Čebedžija, dipl.san.ing. stručni savjetnik za prehranu i sportsku suplementaciju, NIHON d.o.o.

 Prati nas na Viber Public Chatu!