Kolumnisti i blogeri: Razvoj osobnosti

Pitaj Borisa: 10 savjeta kako steći naklonost šefa

Pitanje čitatelja

Radim godinu
dana u velikom poduzeću, u timu od osam ljudi. Moj nadređeni i ja nikako da
uspostavimo kvalitetan odnos. Često dolazi do trzavica i ponekad mislim da se
uopće ne razumijemo. Važno mi je da se slažemo jer želim napredovati u
karijeri. Molim vas da mi date par savjeta kako da steknem njegovu naklonost.

Unaprijed
hvala na odgovoru
Ivan, Zagreb

Odgovor prof. Borisa Blažinića

Deset savjeta
za upravljanje odnosima

Odnos koji izgrađujete
s vašim nadređenim ključan je za vaš uspjeh i napredak u karijeri.
Vaš nadređeni ima informacije koje vi trebate za
uspjeh, a isto tako on ne može raditi svoj posao i ostvariti svoje ciljeve bez
vaše pomoći.
Dakle, vaš nadređeni s
vama dijeli ključ međuovisnosti. Nećete
napredovati bez informacija, perspektive, iskustva i podrške nadređenog. Unatoč
tome, nadređeni dolaze sa svim mogućim razinama vještina i učinkovitosti. Neki nadređeni
su jednostavno loši šefovi, dok drugi nisu svjesni onoga što vam je potrebno. Upravljanje odnosima je izazov i u konačnici, izazov
koji je vrijedan vašega truda i vremena.

Ovi koraci će vam pomoći da na
pozitivan način razvijete podržavajući odnos sa svojim nadređenim, da razvijete
odnos koji je potreban vama, vašem nadređenom i organizaciji u kojoj radite.

k1. Prvi korak u upravljanju odnosima
je spremnost da se razvije pozitivan
odnos.
Odnosi se temelje na povjerenju. Učinite ono što kažete da ćete
učiniti. Držite se rokova. Nikad ne suočavajte vašeg nadređenog s iznenađenjima
koje ste mogli predvidjeti i spriječiti. Držite ga informiranog o svojim
projektima i budite u kontaktu s ostalim kolegama u organizaciji.

Kada napravite pogrešku recite to nadređenom. Prikrivanje ne doprinosi djelotvornom odnosu.
Laži ili trud da se nekoga obmani uvijek rezultiraju daljnjim stresom za vas zbog
brige o tome da ne budete “otkriveni”. Komunicirajte na dnevnoj ili
tjednoj razini s ciljem izgradnje odnosa.

Upoznajte svog nadređenog kao osobu jer on dijeli ljudsko
iskustvo, baš kao i vi, sa svim svojim radostima i žalostima.

2. Stavite potrebe nadređenog u središte vašeg poslovnog interesa.
Odredite područja interesa vašeg nadređenog, slabosti ili najveće izazove i
pitajte se što možete učiniti da pomognete. Koje su njegove najveće brige, kako
možete doprinijeti ublažavanju tih briga? Uvijek se trudite da razumijete ciljeve
i prioritete nadređenog. Stavite na to naglasak u svom radu i tražite gdje su
dodirne točke s vašim prioritetima. Uzmite u obzir opći uspjeh vašeg tima i
tvrtke, a ne samo uski svijet vašeg radnog mjesta.

3. Potražite i usredotočite se na najbolje osobine nadređenog. Svaki
nadređeni ima dobrih i loših strana. Kada njegujete negativni stav u vezi
nadređenog, tendencija je da se tada usredotočite na njegove najgore crte i propuste,
a to nije pozitivno za vašu poslovnu sreću i uspjeh u organizaciji. Umjesto
toga, pohvalite vašeg nadređenog zbog nečega što radi ili je napravio dobro. Kada
iskažete pozitivno priznanje to je doprinos i vašem uspjehu. Učinite da se
nadređeni osjeća cijenjenim. Nije li to i ono što sami želite od njega?

4. Vaš nadređeni se vjerojatno neće mijenjati i umjesto da pokušavate
promijeniti njega, fokusirajte se i pokušajte
otkriti njegov stil rada
. Prepoznajte
što cijeni kod djelatnika. Voli li primjerice učestalo komunicirati, samostalnost
djelatnika, zahtjeve u pisanom obliku prije sastanka ili neformalan razgovor kada
se sretnete na hodniku. Njegove preferencije su važne i bolje je da ih razumijete.

5. Naučite kako otkriti raspoloženja i reakcije koje su također
korisne zbog učinkovitijeg komuniciranja. Postoji vrijeme kada nije poželjno predložiti
nove ideje, ako je on primjerice zaokupljen izradom nekog važnog izvješća. Osim
toga, ako vaš nadređeni redovito reagira na isti način kod prijedloga sličnih
ideja, istražite ono što mu se u osnovi kod njih sviđa ili ne sviđa.

k6. Učite od svog nadređenog. Iako vam se to ponekad neće činiti
razumnim, ili za to nećete biti raspoloženi, znajte da vaš nadređeni ima mnogo toga što je vrijedno za naučiti. Cijenite njegov položaj u
organizaciji. Dakle, postavljajte pitanja kako biste što više naučili i
slušajte više nego što govorite.

7. Pitajte vašeg nadređenog za povratnu informaciju. Neka nadređeni
igra ulogu trenera i mentora. Sjetite se da on ne može čitati misli. Zato mu omogućite
da vam ponudi priznanje za odlično obavljen zadatak. Stalno provjeravajte zna
li on što ste u međuvremenu postigli.

8. Cijenite vrijeme vašeg nadređenog. Pokušajte uvrstiti u raspored,
barem jednom u tjednu, sastanak za koji pripremite popis onoga što ste
napravili, što vam je potrebno i što vas još zanima. Tako i njemu omogućavate
da on svoj posao obavi bez prekidanja i ometanja.

9. Uskladite vaše zahtjeve i smjer projekta s ciljevima vašeg nadređenog
i ciljevima same organizacije
. Prilikom prijedloga koje upućujete
nadređenom, pokušajte vidjeti veliku sliku. Postoji mnogo razloga zašto vaš prijedlog nije moguće usvojiti: resursi,
vrijeme, ciljevi, vizija…

10. U vašem odnosu s nadređenim povremeno se nećete slagati, a ponekad možete i emotivno reagirati. Ne
zamjerite to i ne prijetite odlaskom. Neslaganje je u redu, nesklad nije. Prebolite
to. Morate se pomiriti s činjenicom da vaš nadređeni ima više ovlasti i moći od
vas. Malo je vjerojatno da ćete baš uvijek dobiti sve ono što želite.

Ordinacija preporučuje

card-icon

Zdravstveni adresar

S lakoćom pronađite ordinaciju, ljekarnu, polikliniku i drugo.

card-icon

Baza bolesti

Nešto vas boli ili smeta? Prije odlaska liječniku možete se informirati ovdje.

Možda će vas zanimati i ovo