Napad panike - kako ga spriječiti u par koraka

Shutterstock 540096544

Iako stručnjaci još nisu pronašli način da se napad panike potpuno spriječi, ali ako se i vama oni događaju, možete se zaštititi uz pomoć nekoliko trikova.

Prvi je korak razumijevanje onoga što se događa, a za to biste trebali posjetiti liječnika. 

Stručnjaci također nisu do danas u stanju točno razumjeti zašto se napadi panike uopće javljaju, ali se zna zašto ste baš vi posebno osjetljivi, a to uključuje: 

  • obiteljsku povijest
  • stresan događaj (gubitak ili smrt voljene osobe)
  • korištenje opijata
  • problemi sa zdravljem mozga ili živčanog sustava

Simptomi napada panike su vrlo slični onima srčanog udara, pa je preporuka da se obratite liječniku ako ste ga već ili upravo doživjeli. Sve što liječnici nude kao pomoć jest nekoliko koraka koje biste trebali pratiti i tako spriječiti pojavu eventualnog novog napada. 

Doživjeli ste napad panike? Psiholog savjetuje kako reagirati

Prehrana

Svakodnevno se svi suočavamo sa stresnim situacija, a najlakše protiv njih boriti tako da vodite brigu o sebi:

  1. Jedite ispravno: Pokušajte jesti redovito i koristiti samo zdrave namirnice pri kuhanju. Klonite se hrane koja vam ne odgovara jer i ona može uzrokovati anksioznost.
  2. Izbjegavajte kofein i cigarete: One mogu utjecati na osjećaj nervoze. 
  3. Izbjegavajte alkohol i ilegalne supstance: Možda vam se čini da vam oni poboljšavaju raspoloženje, ali ustvari jako loše utječu na emocije, san i nikako se ne slažu s ostalim lijekovima. 

Kroničan umor može biti znak bolesti: Kako se boriti s njim?

Znate li što vam se događa u glavi? 

Jeste li često pod stresom? Pokušajte se sjetiti koje su vam situacije stresne i to zapišite kako biste mogli pronaći sličnosti. Kada to otkrijete, pokušajte pronaći načine kako da bolje reagirate u tim situacijama. Na primjer, ako ste primijetili da vas hodanje ili pjevanje ispod tuša, napravite to prije stresne situacije. 

Ono na što vi možete utjecati to su vaše misli, a u ovim je situacijama bitno naučiti kontrolirati i prepoznati one negativne. Uz vježbu, možete naučiti kako promjeniti "crne" misli u određenoj situaciji. 

Tijelo

Ako vodite brigu o fizičkom zdravlju, poboljšat će se i psihičko zdravlje. 
Protiv stresa se, dokazano, najbolje nosimo ako se svakog dana, umjereno, bavimo nekom fizičkom aktivnosti. 

Posao

Težak tjedan je iza vas? Na poslu ste stalno izloženi stresnim situacijama? Ako mislite da se najviše živcirate na poslu i zbog njega, napravite sve što možete kako bi svoje obaveze ispunjavali bez prevelike gnjavaže. 

  • Upravljajte vremenom – napravite liste obaveza i za svaki zadatak si ostavite dovoljno vremena. 
  • Radite pažljivo i skoncentrirano, ne ostavljate dodatan posao, poput ispravljanja grešaka, za kasnije. 
  • Ne preuzimajte zadatke za koje znate da nećete imati vremena. 

Perspektiva

Imajte ovo na umu – ako ste doživjeli napad panike, vi i vaš liječnik imate dobre šanse da im stanete na kraj. Otprilike 90 posto osoba koje muči isti problem, nakon tretmana ga uspješno riješe. 

A. A.

Foto: Shutterstock

 Prati nas na Viber Public Chatu!