Pitanja našim doktorima mogu postaviti samo prijavljeni članovi Ordinacije.

Prijavi se. Nemaš korisnički račun? Učlani se.

Vi pitate, naši liječnici odgovaraju!
Problemi srca i krvožilnog sustava

Aneurizma intraseptalnog atrija

Objavljeno: 13.02.2014.

Poštovani, prošle godine mi je dijagnosticirana aneurizma intraseptalnog atrija, bez vidljivih shuntova. Pri malom naporu ili stresu osjećam ubrzano kucanje srca nakon čega dolazi do osjećaja nedostatka zraka i ponekad vrtoglavice. Simptomi nestanu nakon 10-15 min. Kardiolog mi je od terapije prepisao Cardiopirin kao prevenciju mogućeg nastanka ugruška u aneurizmi. Zanima me koje su moguće komplikacije ovog mog stanja i da li je neophodno da svaki dan do kraja života pijem aspirin jer mi utječe na menstrualni ciklus (produžuje ga). Unaprijed zahvaljujem

Poštovana,

slažem se s Vašim kardiologom u vezi propisane terapije. Aspirin biste trebali uzimati dok god za njega ne postoje kontraindikacije, a Vaš kardiolog to smatra potrebnim. Pitanje je da li Vam stvarno Aspirin produžuje menstrualni ciklus ( povećava broj dana?) - konzultirajte se s Vašim ginekologom radi mogućih drugih faktora koji na to mogu utjecati. Također, vezano za Vaše tegobe ( koje ne moraju nužno biti vezane za srce), bilo bi preporučljivo kontrolirati i KKS, te hormone štitnjače.

Osim stvaranja ugrušaka u aneurizmi ( i njihovog mogućeg otplavljivanja u cirkulaciju, što u najgoroj varijanti može izazavti začepljenje žile, te npr. moždani udar), postoji mogućnost rupture stanjene pregrade između atrija.

Ne znam kolike su dimenzije aneurizme, ako je manja ove su mogućnosti ( puno) manje. Također ne znam jeste li radili samo obični ( transtorakalni) ultrazvuk srca, ili pak transezofagealni, kojim se najtočnije može vidjeti ima li već u aneurizmi tzv shunt, to jest rupica u pregradi između pretklijetki.

U svakom slučaju, potrebni su redoviti pregledi kod kardiologa s ultrazvukom srca, koji će onda odlučiti o daljnjim pretragama i terapiji u svojoj domeni.