Pitanja našim doktorima mogu postaviti samo prijavljeni članovi Ordinacije.

Prijavi se. Nemaš korisnički račun? Učlani se.

Vi pitate, naši liječnici odgovaraju!
Problemi srca i krvožilnog sustava

Erektilna disfunkcija nakon infarkta

Objavljeno: 18.01.2010.

Naime, moj suprug je prije 6 mjeseci imao infarkt miokarda. Uspješno mu je ugrađen STAND. Nastavio je terapiju s 5 vrsta tableta koje uzima u određeno vrijeme tijekom dana. On se osjeća dobro osim što mu se pojavila erektilna disfunkcija. Kako je bilo sve u redu prije infarkta, pretpostavljam da se ona javlja kao posljedica uzimanja određenih lijekova (za razrjeđivanje krvi), pa vas pitam što je uzrok takvoj disfunkciji i jesu li to lijekovi koje uzima? Napominjem još da su mu ruke i noge hladne (što nije prije bio slučaj), a što također upućuje na lošu cirkulaciju. Hoće li se to moći popraviti i dolazi li s vremenom do smanjenja lijekova kod takve dijagnoze? Njegovo opće stanje je dobro. Hvala.

Niste naveli koje lijekove suprug uzima. Naime, vjerojatno da Vaš suprug uzima (među ostalima) i neki od lijekova iz grupe blokatora B - receptora (kao što su npr. atenolol - Ormidol " Belupo ", Atenolol " Pliva " te u manjoj mjeri i znatno rjeđe noviji - bisoprolol " Concor " od Mercka, metoprolol " Betaloc ZOC i neki drugi manje zastupljeni u svakodnevnom propisivanju ) imaju kao nuspojavu erektilnu disfunkciju i smetnje periferne cirkulacije (hladne noge). U slučaju navedene nuspojave međutim svakako treba razmotriti trenutnu korist i neophodnost uzimanja (poglavito u prvo vrijeme nakon ugrađivanja stenta u srčanu žilu) u odnosu na nuspojave lijeka. Isto tako u dogovoru s kardiologom koji prati Vašeg supruga, može se lijek zamijeniti drugim iz iste skupine, koji ima manje izražene nuspojave, a isti terapijski učinak. No, isto tako erektilna disfunkcija može biti i posljedica trenutačnog stresa vezanog za samu bolest, ali i drugih uzroka. Uzimanje većeg broja lijekova nakon interventnog liječenja ugradnjom stenta u krvnu žilu se tijekom vremena očekivano može smanjiti, no to sve zahtijeva procjenu i odluku nakon redovnih kontrola ordinirajućeg kardiologa. Stoga preporučujem da se obratite njemu.

Slična pitanja