Pitanja našim doktorima mogu postaviti samo prijavljeni članovi Ordinacije.

Prijavi se. Nemaš korisnički račun? Učlani se.

Vi pitate, naši liječnici odgovaraju!
Ginekološke smetnje

Hoće li se ciklus "unormaliti" nakon uzimanja kontracepcijskih pilula?

Objavljeno: 14.05.2016.

Pozdrav, zbog lijekova kojih pijem (kventiapin, Zoloft, Helex) imam neredoviti menstrualni ciklus. U 11. mjesecu pila sam proveru koju inače pijem za izazivanje ciklusa, međutim imala sam teške psihičke nuspojave, pa sam prekinula uzimanje. U 2. mjesecu sam dobila prirodno i ciklus je trajao normalno. Međutim, početkom 4. mjeseca ponovo sam dobila ciklus koji traje već mjesec dana. Doktorica mi je prepisala Lindynette da zaustavim ciklus. Zanima me nakon uzimanja ovih tableta, je li će mi se ciklus ponovo donekle normalizirati? I ima li kakve nuspojave koje djeluju na psihu jer bolujem od emotivno nestabilne ličnosti? Hvala

Lindynette je kontraceptivni preparat kojeg kao i sve ostale kontraceptive naprosto uz kontraceptivne indikacije koristimo i u nekontraceptivne svrhe, a jedna od češćih je upravo regulacija rada jajnika, odnosno normalizacija hormonskog statusa žene. Kontraceptivi vrlo brzo i uspješno zaustavljaju nepravilno krvarenje i normaliziraju hormonski status. Kontraceptiva se za regulaciju ciklusa koriste od nekoliko tjedana, pa nekoliko mjeseci. Nakon tog se može pokušati prestati i ciklus može biti pose pravilan i uredan, ali na žalost liječenje poremećaja u radu jajnika na žalost ne možete doživljavati kao npr. liječenje tuberkuloze ili upale pluća kada ćete nakon nekoliko tjedana liječenja biti izliječeni i poslije toga više nikada neće biti kao problema. Takvog pravila kod liječenja poremećaja u radu jajnika nema, i već sljedeći ciklus nakon prestanka se problemi sa nepravilnim ciklusima i krvarenjima mogu vratiti i u takvom slučaju se može ponovo vratiti korištenju kontraceptiva koje ponekad može trajati i mjesecima, ali čak i godinama u slučaju potrebe. Ne očekujem većeg utjecaja propisanog kontraceptiva na Vaše raspoloženje, odnosno psihički status.

Slična pitanja