Pitanja našim doktorima mogu postaviti samo prijavljeni članovi Ordinacije.

Prijavi se. Nemaš korisnički račun? Učlani se.

Vi pitate, naši liječnici odgovaraju!
Neurološki problemi

Je li retrobulbarni neuritis uvijek simptom multiple skleroze?

Objavljeno: 09.09.2010.

Imam 31 godinu. Prije 5 godina dijagnosticiran mi je Neuritis retrobulbaris. Napravio sam MR glave s kontrastom vratne kralježnice prije 3 godine, nalaz je bio uredan. Vadio sam likvor koji je također bio uredan (prije 5godina). Prvi VEP koji sam napravio je pokazao pojačan impuls očnog živca prema mozgu. Zadnji VEP sam napravio prije 7 mjeseci i pokazao je da se to smirilo. Zanima me je li neuritis retrobulbaris uvijek simptom za multiplu sklerozu? Zadnjih 10 dana lagano mi je čudan osjećaj u ljevoj nozi i ne smiruje se. Tješi me da je to od bolova u donjem dijelu leđa. Koliko u prosjeku od neuritis retrobulbaris može doći do multiple skleroze? Koje mi vitamine preporučate?

Smješteno u Neurološki problemi

Štovani gospodine, Retrobulbarni neuritis nije uvijek simptom MS. On može biti uzrokovan i virusnim ili gljivičnim infekcijama, vaskularnim bolestima (temporalni arteritis), nekim toksinima (metanol, olovo) ili autoimuno. Ipak, postoji snažna povezanost između optičkog neuritisa i multiple skleroze. Smatra se da će među pacijentima kojima se kod prve atake slabljenja vida ne postavi dijagnoza multiple skleroze približno jedna polovina razviti MS u periodu od slijedećih 15 godina. Ponovljene atake optičkog neuritisa povećavaju vjerojatnost kasnijeg razvoja MS. Bolovi u donjem dijelu leđa koje navodite obično nemaju veze s MS-om, a ukoliko je "čudan osjećaj u nozi" na istoj strani na kojoj Vas bole leđa, vrlo je vjerojatno da je riječ o običnoj lumboishijalgiji. Preporučujem da za početak obavite neurološki pregled, na kojem će se utvrditi vrsta eventualnih neuroloških ispada u lijevoj nozi (mišićna slabost, smetnje osjeta, tetivni refleksi, bolnost na istezanje spinalnih korjenova), nakon čega ćete moći s većom pouzdanošću utvrditi što je uzrok navedenog "čudnog osjećaja". Vitamini nemaju puno veze s nijednom od gore navedenih bolesti.

Slična pitanja