Pitanja našim doktorima mogu postaviti samo prijavljeni članovi Ordinacije.

Prijavi se. Nemaš korisnički račun? Učlani se.

Vi pitate, naši liječnici odgovaraju!
Ostalo

Povišen bilirubin i plikovi na korijenu jezika

Objavljeno: 15.05.2012.

Svake godine radim sistematski pregled, to moram službeno obaviti. Uvek je krvna slika OK, samo holesterol uvek malo povišen 5.8. Krajem novembra prošle godine na sistematskom uz holesterol imao sam i povišen bilirubin 34, a nisam osećao nikakve tegobe. Posle mesec dana bio kod matičnog lekara, proverio krvnu sliku i bilirubin je bio 40. Lekar me je poslao na pretrage i sve je bilo OK sem blago nagolemena jetra. Poslao me da uradim test za hepatitis A. B. C, uradio, negativni. Prepisao mi Kapsule Eselip Forte 50koma, 2 na dan i posle mesec da odem na kontrolu. Na kontrole u january je bio bilirubin 10, čak i holesterol je bio 4. I uradii eho i sve je bilo OK. Rekao mi je da popijem još 100 kapsula I za 3 meseca kontrola. Pre 15 dana osetio sam crveno ždrelo, kao da grebe, pogledao na ogledalo vidim i na korenu jezika pojavile su se neke crvene bubuljice. Uzeo sam ANGAL, koristio 4 dana po propisu i nikakav efekt. Ždrelo ostalo isto i plikovi na korenu jezika. To me zabrinulo pa sam otišao da proverim krvnu sliku pre nego da odem kod matičnog. I na ta krvna slika bilirubin je bio 39, odma sam uradio i sida test. Sida test je bio negativan. Još imam crveno ždrelo i bubuljice na jeziku. Ima li potrebe za dodatnim testovima, jel moguće da je to nesto loše?

Smješteno u Ostalo

Bilirubin je kemijski spoj koji nastaje razgradnje hemoglobina, koji se nalazi u eritrocitima. Povišen bilirubin nalazimo u raznim bolestima i stanjima: pojačani napori, gladovanje, infekcije, alkohol, neki lijekovi, stanja s pojačanim raspadanjem eritrocita (npr, hemolitička anemija), žučni kamenci, ciroza jetra… No, treba imati na umu da je u raznim bolestima, nalaz povišenog bilirubina, povezan i s promjenama drugih parametara i određenom kliničkom slikom. Kako to kod vas nije slučaj, moglo bi se raditi nasljednom metaboličkom poremećaju (npr. Gilbertov sindrom), što ne predstavlja neki zdravstveni problem. Promjene na jeziku vjerojatno nemaju veze s bilirubinom ta preporučam napraviti mikrobiološki bris grla.

Slična pitanja