Pitanja našim doktorima mogu postaviti samo prijavljeni članovi Ordinacije.

Prijavi se. Nemaš korisnički račun? Učlani se.

Vi pitate, naši liječnici odgovaraju!
Ginekološke smetnje

Ukoliko ste na terapiji Tamoxifenom, svakako može doći do zadebljanja endometrija

Objavljeno: 31.01.2019.

Poštovanje, Imam 38 godina. Prije dvije i po godine operisala sam karcinom dojke. Prošla sam kemoterapijsko liječenje, a sad pijem 20 mg tamoxifena dnevno i primam tromjesečno injekcije lucrin koje spriječavaju nastanak menstruacije. Inače, posljednja menstruacija koju sam imala bila je u mjesecu novembru 2017.godine. Na nekoliko zadnjih ginekoloških pregleda uočeno je da dolazi do zadebljanja endometrija.....u zadnjih godinu dana, odnosno u posljednja 3 ginekološka pregleda on se povećava, bio je npr. 4 mm, nakon toga 5mm, a na zadnjem pregledu je 8 mm. Papa test je uredan. Također, nemam drugih ginekoloških tegoba (krvarenje, iscjedak, bolovi i slično). UZV pregledom su ginekološki organi uredne građe, bez cista, polipa i ostalih stvari koje odstupaju od uobičajenog. Čitala sam da tamoxifen može uzrokovati zadebljanje endometrija. Interesuje me koja je to mjera endometrija koja se "toleriše" kod žena koje koriste tamoxifen, te koji su postupci koji slijede ukoliko se pređe ta mjerna granica? Da li po Vašem mišljenju, ja trebam uraditi neke dodatne ginekološke ili druge preglede po ovom pitanju. Unaprijed se zahvaljujem na odgovoru.

Smješteno u Ginekološke smetnje

Poštovana,
Ukoliko ste na terapiji Tamoxifenom, svakako može doći do zadebljanja endometrija te se radi histeroskopija ili kiretaža kako bi se utvrdila patohistološka analiza materijala. Uobičajeno se redovno prati UZV debljina endometrija, te ovisno o izgledu i debljini (najčešće oko 9 mm) se predlaže daljnja obrada. U najvećem broju slučajeva nalaz PHD analize bude potpuno uredan te je potrebno samo daljnje praćenje.