Konflikti su dio svakodnevnice, a konfliktne situacije dešavaju se na radnom mjestu, u obitelji, među prijateljima ili poznanicima.

Konflikti su jedan od najčešćih razloga sukoba bilo da su prikriveni ili otvoreni. Biti u ratu sa drugima zasigurno nije cilj nikome od nas ,suživot u kojem prevladava međusobno razumijevanje, podrška i poštovanje temelj je zdravih međuljudskih odnosa.

Što je konflikt?

Konflikt je neizbježna pojava u životu svake osobe. Među ljudima vlada zabluda da je svakom konfliktu predodređen negativan ishod. Pozitivan ishod konfliktne situacije imaju oni pojedinci koji znaju uspješno upravljati nastalim okolnostima. Iz svakog konflikta ne moramo izaći zadovoljni, možemo biti makar poučeni a ne kako se misli poraženi i povrijeđeni.

Pravila za rješavanje svakodnevnih konflikata

Prema psihologu Walteru Kenu tijekom rasprave padaju sve maske, svaka strana razotkriva svoje najdubljih osjećaje što u konačnici može dovesti do povjerenja ili ne povjerenja. Da li će rasprava završiti najgorim scenarijem-svađom ovisi o osobama, vrsti problema i okolnostima .

Da bi rasprava bila konstruktivna dobro je slijediti sljedeća pravila:

1. Imenovanje problema
Imenovanje problema ključno je pravilo jer u protivnom stvaramo uvijete za nagomilavanje negativnih osjećaja što je pogodno tlo za ozbiljne sukobe.

2. Koristite JA poruke umjesto TI poruka
Šaljući ja poruku pred drugom osobom jasno dajemo do znanja kako se osječamo i što želimo. Navedenim pristupom drugoj strani poručujemo “moja otvorenost traži tvoju otvorenost“.  Koliko je važno voditi pozornost o svojim osjećajima isto tako moramo posvetiti pažnju osjećajima druge osobe.

3. Direktan kontakt
Direktan kontakt podrazumijeva direktno obraćanje sugovorniku. Ako je rasprava na razini grupe, a problem je usmjeren na pojedinca uvijek se obraćajte pojedincu.

4. Slušanje
Dopustite sugovorniku da iznese svoje viđenje situacije-problema, upadanje u riječ ili prekidanje je nedopustivo. Tražite da vrijeme koje je rezervirano za vas bude uistinu trenutak u kojem nećete dopustiti da vas bilo tko prekida.

5. Zajedničko stajalište o problemu
Definirati razloge svađe, analizirati stajališta iz perspektive jedne i druge osobe i pronaći dodirnu točku problema važan je trenutak koji vodi do uspješnog rješavanja problema .

6. Fokusirajte se na problem
Često se dešava da se pojedinci tijekom rasprave o problemu udalje od samog problema, posvijetliti situaciju i vratiti sadržaj na problem zbog kojeg je nastupio konflikt.

7. Izbjegavajte okrivljavanje drugih
U konfliktnim situacijama pojedinci imaju potrebu okrivljavati druge za nastalu situaciji. Međusobna prebacivanja ne doprinose rješavanju problema, ona samo zaoštravaju sukob. Problem ostaje a osobe se udaljuju.

Ordinacija.hr

Ordinacija preporučuje

card-icon

Zdravstveni adresar

S lakoćom pronađite ordinaciju, ljekarnu, polikliniku i drugo.

card-icon

Baza bolesti

Nešto vas boli ili smeta? Prije odlaska liječniku možete se informirati ovdje.

Možda će vas zanimati i ovo