Zašto želudac katkada ima svoju posebnu logiku?!

zeludac,bol, shutterstock

Doktor Walter Clement Alvarez s klinike Mayo konstatirao je još davno da "čovjekov želudac ima neku svoju logiku ponašanja, koju je katkada nemoguće objasniti".

Ovu tvrdnju temeljio je na ispitivanju 15.000 pacijenata sa želučanim smetnjama među kojima njih barem 12.000 nisu imali baš nikakvog medicinski objašnjivog fizičkog uzroka tegoba(!) Jedini razlog smetnji bili su psihički faktori; strahovanja, brige, mržnja, sebičnost... Doda li se tome otprije poznat podatak da veliki broj želučanih tegoba završava čirom na želucu, koji je prema nekim statistikama čak na desetom mjestu među uzrocima smrtnosti, stvar postaje prilično ozbiljna.

Psihički faktori uzrokuju niz poremećaja u našem tijelu

Podaci jednog posve drukčijeg ispitivanja, također s klinike Mayo, govore kako je više od polovice bolničkih kreveta u Sjedinjenim Državama rezervirano za bolesnike sa raznim smetnjama živčanog sustava, no kao da je i tu na djelu onaj "Alvarezov sindrom posebne logike“. Naime, mikroskopska ispitivanja živčanog tkiva prilikom autopsije većine takvih bolesnika pokazala su da je tkivo bilo fiziološki posve zdravo, a uzroci smetnji bili su gotovo isti kao i kod želučanih tegoba; osjećaj depresije, frustracije, zabrinutosti, straha...

Očito je, dakle, da psihički faktori uzrokuju niz poremećaja u našem tijelu i nije slučajno da praktički svi suvremeni zdravstveni sustavi ukazuju na važnost duševnog mira i psihičke stabilnosti. Drevne jogijske mentalne tehnike opuštanja, disanja i meditacije, odavno su već dokazale svoju učinkovitost, no treba naglasiti da bez redoviti fizičkih vježbi, isključivo prakticiranje raznih mentalnih seansi često ne daje nikakvih rezultata.

Tijelo je, naime, nedjeljiv sklop fizičkog i psihičkog, a brojne tegobe rezultat su sve prisutnije hipokinezije (nekretanja) karakteristične za suvremeni svijet. Posebno je, za zdravlje svih organa, bitna aktivnost velikih skupina mišića kao u današnjoj vježbi, koja je jedna od nekoliko tisuća što ih možete odabrati za vaš svakodnevni mali program vježbanja.

Vježba: Bicikl

U ležećem položaju najprije kružite skupljenim nogama tako da je udisaj tijekom gornje polovice kruga, a izdisaj dok spuštate i privlačite noge prema trbuhu. Nakon nekoliko krugova u oba smjera, možete nastaviti  "voziti bicikl" uz normalno mirno disanje.

Foto: shutterstock

 Prati nas na Viber Public Chatu!