Četiri vrste brašna odlična za bezglutensku prehranu

žitarica pšenica shutterstock 363208349

Brašno je namirnica koju pronalazimo u većini proizvoda, a iako je pšenično bijelo ono s kojim se najčešće susrećemo – postoji niz onih koji su puno zdravija opcija

Krušni proizvodi i kolači od ovih će brašna biti puno ukusniji, a znat ćete da pritom čuvate svoje zdravlje.

Također, ova su brašna odličan izbor za one koji se zbog celijkalije moraju pridržavati bezglutenske prehrane. Uz pomoć bezglutenske prehrane, simptomi bolesti će potpuno nestati, no nje se morate pridržavati cijeli život.

Za održavanje ovakvog načina ishrane, potrebno je biti dobro upoznat s namirnicama u kojima gluten možemo pronaći, odnosno koje vam namirnice mogu naštetiti. Na primjer, gluten se u tragovima može pronaći u procesuiranim proizvodima u stabilizatorima hrane, poput aditiva i konzervansa.

Bademovo brašno

Bademovo brašno odlično je za osobe koje se žele ili moraju pridržavati bezglutenske prehrane, a osim toga prepuno je željeza i magnezija, a u samo 100 grama badema nalazi se 130 posto preporučene dnevne količine vitamina E. Uz to, odličan je izvor ugljikohidrata, proteina i zdravih masnoća, te to znači da ćete sigurno pri njegovoj konzumaciji očuvati svoje zdravlje. Još jedan plus bademovu brašnu je, da ga možete pripremiti kod kuće, a zatim ga možete kombinirati s mnogim slatkim i slanim namirnicama, poput meda, crvenog mesa, te s kukuruzom i graškom.

Heljdino brašno

Heljda je krušarica koju su koristili „naši stari“, a s obzirom da nema glutena u zadnje je vrijeme sve popularnija. Ona je izvor škroba, magnezija, željeza, te fosfora i vitamina B1 i B2. Autorice bloga Jedozovni duo napomenule su njenu široku rasprostranjenost diljem svijeta, od korištenja heljde u pripravi rezanaca u Japanu i Koreji, pa do istočnoeuropskih jela u kojima se koristi za pripremu kaše i variva.

„Heljdino brašno, ovisno o načinu mljevenja pogodno je za već spomenute kaše i žgance, a ako je sitnije mljeveno i za izradu kruha, kolača, tjestenine…  Kako heljda nema glutena najukusnije su kombinacije s drugim vrstama brašna ili sjemenkama i suhim voćem.“ – istaknule su blogerice.

Konopljino brašno

Sve je poznatiji dobar utjecaj konoplje na naše zdravlje, a brašno, jedan od proizvoda koji se najčešće koristi od konopljinih sjemenki, bogato je vlaknima i odličan izvor proteina. Ono je orašastog okusa, a moguće je ga koristiti u pripremi skoro svih slatkih i slanih jela, od biskvita za kolače pa sve do domaće tjestenine i kruha. Ovo brašno također je poželjno pomiješati s drugim vrstama brašna.

Kukuruzno brašno

Kukuruzno brašno je također potrebno pomiješati s drugim vrstama brašna, a razlog tome je što, na primjer, kruh bude iznimno tvrd ako se koristi samo ono. Njegov je okus slatkast, pa će okus svake slastice koju pripremati podići na novu razinu. Također, istraživanja su pokazala kako konzumacija kukuruznog brašna utječe na bolesti poput anemije, bronhitisa, depresije i dijabetesa, te na Alzheimerovu bolest. Izvor je vitamina B6 i K, te magnezija, fosfora, kalija i riboflavina.

Naučite sve tajne pripremanja zdravog kruha i naučite koje su to zdrave zamjene za pripremu slastica.

Foto: Shutterstock

G.Horvat

 Prati nas na Viber Public Chatu!