Dvije porcije ribe tjedno = 25 posto niži rizik od depresije

morski plodovi, losos, sushi, tuna, riza

Ako uvrstite ribu na svoj tjedni jelovnik barem dva puta, možete sniziti svoj rizik od depresije za 25 posto!

Nutricionisti preporučuju konzumaciju ribe barem dva puta tjedno, kako bismo udovoljili potrebama svog organizma za nutrijentima. Sada stručnjaci tvrde kako ova navika može žene zaštititi od depresije!

Naime, žene koje barem dva puta tjedno jedu tunu mogu sniziti svoj rizik od razvijanja depresije za čak 25 posto! Do ovog su zaključka stigli australski istraživači Instituta Menzies iz Tasmanije, koji su pratili više od 1400 osoba starih između 26 i 36 godina kroz razdoblje od pet godina. Ispitanici su vodili dnevnik prehrane, a također su prikupljeni podaci o njihovom mentalnom zdravlju.

Čak i nakon što su u obzir uzeli faktore stila života, poput pušenja, težine, tjelovježbe, unosa alkohola, obrazovanja i statusa zaposlenosti, ustanovljena je jaka veza između konzumacije ribe i sniženog rizika od depresije. Kada su žene u pitanju, svaka dodatna porcija ribe tjedno značila je dodatnih šest posto niži rizik od razvijanja depresije.

Nažalost, isti rezultati nisu zamijećeni kod muškaraca, što su stručnjaci komentirali: "Primijećena zaštitna veza kod žena, ali ne i muškaraca, može se objasniti time što muškarci konzumiraju više omega-3 masnih kiselina iz drugih prehrambenih izvora, pogotovo mesa. S druge strane, interakcija spolnih hormona i omega-3 masnih kiselina možda pruža drugi odgovor".

Kako god bilo, zaključak australskih stručnjaka predstavlja dodatak mnogobrojnim studijama koje su pokazale kako je konzumacije ribe dobrobitna za žensko mentalno zdravlje.

Stručnjaci preporučuju konzumaciju ribe dva puta tjedno: jedna porcija bi trebala uključivati masnu ribu, poput skuše, tune, lososa ili sardina, no ne treba zaboraviti na školjkaše i bijelu ribu.

Istraživanje je objavljeno u časopisu American Journal of Epidemiology.

K. Pužar

 Prati nas na Viber Public Chatu!