Muče vas valunzi? Prigrlite mediteransku prehranu!

Mediteranska prehrana

Žene koje su u menopauzi mogle bi prigrliti mediteransku prehranu ako žele poboljšati svoje cjelokupno zdravlje i smanjiti pojavu valunga.

Hipnoterapija: Ublažite valunge zamišljajući hladnoćuMediteranska je prehrana jedna od najistraživanijih prehrana – svako malo čujemo za njene nove zdravstvene dobrobiti. Naime, ona može pomoći oboljelima od dijabetesa držati razinu šećera u krvi pod kontrolom, pomaže srčanim bolesnicima, smanjuje rizik od razvijanja raka kod žena koje su prošle menopauzu, smanjuje rizik od depresije, makularne degeneracije oka, štiti mozak od demencije, a sada su ovom dugačkom popisu stručnjaci dodali i ublažavanje najvećeg neprijatelja žena u menopauzi – valunga!

Žene čija je prehrana bogata voćem, određenim vrstama povrća, tjesteninom i koje uživaju u čaši crnog vina nakon obroka manje su sklone naletima vrućeg zraka za vrijeme menopauze, tvrde australski istraživači Sveučilišta u Queenslandu.

Oni su kroz razdoblje od devet godina proučavali preko 6000 žena starih između 50 i 55 godina, a zanimalo ih je što ispitanice jedu, puše li, piju li i uključuju li tjelovježbu u svoju svakodnevnu rutinu. Sve su ispitanice bile u menopauzi. Nakon devet godina praćenja ispitanica i analize njihovih podataka, stručnjaci su došli do zaključka kako su one žene koje su prigrlile mediteransku prehranu (prvenstveno češnjak, zelenu salatu, tjesteninu i crno vino) bile 20 posto manje sklone osjećati valunge.

Istovremeno, ispitanice čija je prehrana bila krcata šećerima i mastima bile su 23 posto sklonije noćnom znojenju i valunzima.

Kritičari studije tvrde kako u ovom slučaju nije dokazano da određene namirnice mogu spriječiti nastanak valunga, pogotovo zato što nije poznat biološki mehanizam u pozadini veze između mediteranske prehrane i smanjene vjerojatnosti za valunge.

Koje namirnice uključuje mediteranska prehrana?

Mediteranska se prehrana temelji na dobrobitima konzumacije svježih namirnica: voća, povrća, mahunarki, tjestenine, cjelovitih žitarica, biljnog i maslinovog ulja, orašastog voća, morske ribe i školjaka te umjerenih količina crnog vina za koje se zna da pomaže očuvanja zdravlja srca. Pod ruku mediteranske prehrane ide smanjeni unos zasićenih masnih kiselina, mliječnih proizvoda, mesa i peradi.

K. Pužar

 Prati nas na Viber Public Chatu!