Gljive, sardine, kavijar... Zaštitite pluća od infekcija uz pomoć protutupalnih namirnica

Shutterstock 1028139832 (1)

U jesen je puno veća pojavnost virusnih i bakterijskih infekcija respiratornog sustava, a kako i ne postoje jake mjere prevencije osim dovoljnog unosa nutrijentata i vitamina, zaštititi se možete odabirom i konzumacijom pravih namirnica.

Podsjetimo, rak pluća jedna je od najčešćih zloćudnih bolesti i ujedno vodeći uzrok smrti među svim karcinomima u žena i muškaraca. U Hrvatskoj je to najčešći oblik raka u muškaraca i drugi po učestalosti rak u žena, odmah nakon raka dojke. Dovoljno je to razloga za ozbiljno razmisliti o tome kako čuvati zdravlje pluća.

Bez obzira na dob i spol, prehrana bazirana na protuupalnim namirnicama će očistiti pluća, umanjiti rizik za razvoj infekcija, a sasvim sigurno će utjecati na nesmetano disanje.

Jabuke

Ovo će voće će vam sigurno dobro doći ako patite od bilo kakvih problema s plućima. Prepune su kvercetina, jakog antioksidanta koji posjeduje jaka protuupalna svojstva koja će vas obraniti od vanjskih, negativnih utjecaja na vaša pluća.

Origano

Ovaj je začin pun ružmarinske kiseline, koja nudi bezbroj protuupalnih svojstava kako bi se organizam obranio od toksina iz okoliša.

Brokula

Ako danas jedete brokulu, sutra ćete imati zdravija pluća jer i ona sadrži antiokisidante koji mogu umanjiti upale u plućima. Prepuna je vitamina C za koje je i studija provedena od strane BMJ Thorax pokazala da umiruje respiratorne probleme kod djece.

Puretina

Istraživanje objavljeno u američkom magazinu National Institute tvrdi kako namirnice pune vitamina A, poput puretine, mogu smanjiti rizik od razvoja raka pluća kod pušača.

Piletina, puretina ili svinjetina? Nutricionistica savjetuje koje meso jesti, ali i koliko grama tjedno

Kakao

Kad god uključite kakao u objed, postajete zdraviji... Osim što je izvor kvercetina, kofein iz kakaa je proglašen odličnim sastojkom za pročišćavanje dišnih putova, zbog čega ćete lakše disati, tvrde znanstvenici iz Cochrane Airways Group.

Gljive

Na koji god način odlučite uživati u gljivama, one će sigurno pozitivno utjecati na vaše zdravlje. Istraživanje objavljeno u američkom magazinu Respiratory and Critical Care Medicine sugerira kako postoji poveznica između manjka vitamina D i astme, posebno kod djece, pa je dodavanje namirnice koja raste na suncu sigurno veliki plus za zdravlje pluća.

Špinat

Već smo spomenuli kako je vitamin C važan za zdravlje pluća, a špinat ga sadrži u velikim količinama.

Češnjak

Tko danas može zamisliti ručak bez bijelog luka, a ako znamo da je pun antioksidanata koji sprečava i umiruje infekcije, trebao bi i dalje ostati naš prvi izbor.

Bili smo u šopingu s nutricionisticom: Što je kupila, a što ni u ludilu ne nosi doma?

Timijan

Peršin, ružmarin, timijan za zdrava pluća? Tako je, začini koji sadrže ružmarinsku kiselinu mogu poboljšati zdravlje pluća tako što će spriječiti razvoj infekcija.

Avokado

Možda vam avokado i nije prvi odabir, ali kako sadrži velike količine vitamina C i jakog antioksidanta glutationa pokušajte ga uvrstiti u dnevni meni.

Sardine

Par ovih ukusnih ribica u vašem obroku bi moglo učiniti puno za zdravlje vaših pluća. Odličan su izvor vitamina D, omega 3 kiselina koje će zaštiti pluća od upala.

Piletina

Piletina je bogata i niacinom (vitamin B3), koji štiti stanice od raka i ostalih formi genetičkih (DNA) oštećenja. Osim toga, piletina sadrži i vitamin A, a on je pravi pobjednik kada je u pitanju zdravlje pluća.

Na ovih 9 simptoma raka pluća i nepušači trebaju obratiti pozornost

Kavijar

Odličan razlog da danas probate malo kavijara koji je bogat vitaminom D i omega 3 masnim kiselinama pa je odličan izbor za one koji imaju problema s dišnim putovima.

A. A.

Foto: Shutterstock

 Prati nas na Viber Public Chatu!