Jedi zdravo, jedi zeleno! Isprobajte juhu od koprive i hrskavu vrtnu salatu

zeleno povrceShutterstock 110559563

Uvođenjem zelenih namirnica u jelovnik možemo i te kako pridonijeti poboljšanju zdravlja i prevenciji bolesti.

Znanstvenici su dokazali da zeleno lisnato povrće krije brojna ljekovita svojstva te može spriječiti nastanak i umiriti već postojeće bolesti i stanja. Za zelenu boju biljaka odgovoran je pigment klorofil, za koji su dokazani brojni utjecaji na zdravlje. Klorofil je molekula bez koje ne bi bio moguć opstanak čovjeka na Zemlji, on poboljšava izmjenu energije i tvari, time ubrzava otpuštanje toksina, usporava bakterijski rast te jača energetsku strukturu stanica, djeluje protuupalno, snažan je antioksidans, pomaže u zacjeljivanju rana i uklanja neugodne tjelesne mirise.

Jutarnji zeleni napitak

Sastojci: 1 naranča, 1 jabuka, komadić limuna, šaka špinata

Priprema:  U blenderu usitniti naranču, jabuku, komadić limuna i šaku špinata, konzumirati kao jutarnji kašasti napitak ili pripremljeni kašasti objed za posao.   

Juha od koprive

Sastojci: 300 g vrškova koprive, češnjak, maslinovo ulje, sol

Priprema: Zaštitite ruke rukavicama. Sitno nasjeckani češnjak dodajte na ugrijano maslinovo ulje, malo promiješajte i dodajte nasjeckanu koprivu. Postupno dolijevajte vodu do željene količine juhe i na kraju dodajte sol po ukusu i usitnite štapnim mikserom.

Hrskava vrtna salata

Sastojci: 1/2 glavice kristalke, 2-3 brokule, 1 šalica sitno nasjeckanog crvenog kupusa, 2-3 rajčice, nekoliko gljiva, manja glavica crvenog luka, šaka prženih bučinih (ili nekih drugih) sjemenki

Priprema: Salatu istrgajte na komade veličine zalogaja, cvjetove brokule istrgajte na manje komadiće, a stapke ogulite i izrežite na ploške. Gljive kratko skuhajte i narežite na ploške. Rajčicu nasjeckajte na kockice, a luk na kolutiće. Crveni kupus nasjeckajte i sve pomiješajte. Na kraju pospite prženim bučinim sjemenkama i začinite s malo soli, limuna i maslinovim uljem.

Salata od mladog špinata

Sastojci: 1 velika vezica mladog špinata (peteljke odstranite), 3 mlada luka, nekoliko crvenih rotkvica, šaka prženih suncokretovih sjemenki, češnjak po želji, 2 tvrdo kuhana jaja

Priprema: Listove mladog špinata narežite na tanke vrpce, mladi luk nasjeckajte na sitno, rotkvice na ploškice i pomiješajte. Dodajte sitno nasjeckana tvrdo kuhana jaja i začinite usitnjenim češnjakom, maslinovim uljem, limunom i soli po želji. Na kraju pospite suncokretovim sjemenkama.

Isprobajte i naučite pripremati zdravi čips.

Izvor: Moje zdravlje

Foto: Shutterstock

 Prati nas na Viber Public Chatu!