Opći savjeti prehrane kod bolesti štitnjače

zena i mrkva

Dr. Ante Škaro, otorinolaringolog, kirurg glave i vrata i nutricionistkinja Željana Zović, dipl.ing. iz Poliklinike Leptir savjetuju kako se hraniti i čega se pridržavati ukoliko imate poremećaje rada štitnjače ili bolesti iste.

Provjerite redovito rad svoje štitnjače

Redovito idite na pregled štitnjače, kako bi uzimali odgovarajuću dozu lijekova. Funkcija štitnjače se može neprestano mijenjati i zato bi se trebala pregledati barem svakih 6 mjeseci.

Budite aktivni

           Nutricionistkinja Željana Zović

Budite redovito aktivni jer je fizička aktivnost posebno važna ako patite od hipotireoze. To je neophodno za ubrzavanje metabolizma i povećanje mršavljenja. Preporuča se 30-45 minuta dnevne tjelovježbe. Ako se već redovito bavite nekom fizičkom aktivnosti, pomoći će povećanje te aktivnosti za samo 10 minuta dnevno.

Prehrana

Prehrana bi trebala bit bogata voćem, povrćem, ribom, cjelovitim žitaricama, peradi, mahunarkama i grahoricama. Saznajte potrebe svoga organizma, jer se one razlikuju od pojedinca do pojedinca, te se također mogu s vremenom mijenjati.

Korisne namirnice

Namirnice koje su korisne za funkciju štitnjače: mrkva, špinat, marelice, šparoge, maslinovo ulje, avokado, suncokretove sjemenke, cjelovite žitarice, banane, riblje ulje. Uključite ove namirnice u svoje obroke.

Smanjite unos namirnica bogatih goitrogenim spojevima

Namirnice čiji bi unos trebalo smanjiti, zbog mogućnosti ometanja apsorpcije joda: kupus, kelj, brokula, gorušica (senf), lima grah, lanene sjemenke, slatki krumpir, kikiriki, proizvodi od soje. Ograničite unos ovih namirnica na 2-3 puta tjedno, no ne trebate ih u potpunosti izbaciti.

Izbjegavajte stimulanse

Izbjegavajte pića bogata kofeinom (kava, coca-cola, neki čajevi); izbjegavajte stimulanse kao što su pušenje i alkohol jer oni također utječu na funkciju štitnjače.

Povećajte unos prehrambenih vlakana

         Dr. Ante Škaro, ravnatelj Poliklinike Leptir

Pojedinci s hipotireozom skloni su imati slabiju probavi i konstipaciju. Prehrana bogata vlaknima (cca. 30 grama na dan) poboljšava probavu i povećava sitost. Namirnice koje obiluju vlaknima su povrće, voće i cjelovite žitarice.

Povećajte unos vode

Slabi rad štitnjače direktno utječe na metabolizam te je neophodan unos vode. Najmanje 8-12 čaša vode na dan je potrebno za povećanje metaboličkih procesa.

Smanjite stres

Stres je glavni faktor koji pridonosi razvoju hipotireoze. Jedan od najboljih načina redukcije stresa je redovita fizička aktivnost.

Preporučljivo bi bilo i onima koji, na sreću, nemaju problema u funkcioniranju rada štitnjače pripaziti na prehranu i držati se većine gore navedenih uputa. Osim savjeta prehrane kod bolesti štitnjače, u Poliklinici Leptir možete dobiti i smjernice kako se hraniti i kod drugih oboljenja od nutricionistkinje Zović i ostalog stručnog tima.

I.G.

 Prati nas na Viber Public Chatu!