Hrana i recepti

Hrana i recepti

Pod stresom ljudi biraju hranu na koju su navikli

”Navike se ne mijenjaju u jako stresnim situacijama, nego im ljudi u takvim situacijama pribjegavaju, bez obzira jesu li one zdrave ili nezdrave”, objasnio je psiholog David Neal.

Psiholog David Neal nedavno je na godišnjem sastanku Instituta prehrambene tehnologije predstavio istraživanje kojim je otkrio kako ljudi u stresnim situacijama posežu za hranom na koju su navikli, bez obzira koliko ona bila zdrava ili nezdrava. Ovime je Neal opovrgnuo uvriježeno mišljenje kako ljudi u stresnim situacijama posežu za visokokaloričnom hranom niske nutritivne vrijednosti.

”Navike se ne mijenjaju u jako stresnim situacijama, nego im ljudi u takvim situacijama pribjegavaju, bez obzira jesu li one zdrave ili nezdrave”, pojašnjava Neal.

Istraživanje koje je proveo sa suradnicima obuhvaćalo je ispitivanje 59 studenta na kalifornijskom sveučilištu u Los Angelesu tijekom ispitnog roka o tome što bi izabrali za užinu među mnoštvom zdrave (voće, nemasni jogurt, krekeri s cjelovitim žitaricama, bademi i slično) i nezdrave (različite čokoladice, kokice, kolači) hrane. Studente se također pitalo da ocijene koliko često tijekom tjedna biraju takvu užinu. Rezultati su otkrili kako su tijekom većeg stresa, kao što su ispiti, studenti bili skloniji izabrati užinu na koju su inače navikli.

”Navike čine 45 posto svakodnevnog života”, objašnjava Neal i dodaje kako zbog navika zanemarujemo racionalne ili motivacijske pokretače i umjesto toga smo pod utjecajem okruženja, automatiziranih akcija, vremenske stiske i niske samokontrole.

Ovakvo istraživanje ima značajne implikacije za prehrambene proizvođače koji pokušavaju povezati nove proizvode s potrošačima. Naime, to glavni razlog što 80 posto novih proizvoda dramatično podbacuje na tržištu, a postotak se ne mijenja već desetljećima. Novi proizvod mora postati dio dnevne navike potrošača, što nije baš laka zadaća.

Prema tome proizvođačima se predlaže da zaobiđu tradicionalna ispitivanja potrošača i navedu potrošača da prihvate novi proizvod u svakodnevnom životu tijekom duljeg vremenskog razdoblja. Trebaju pronaći mjesto u njihovim životima gdje su spremni prekinuti trenutačnu naviku i prihvatiti novu s tim proizvodom. Također, kupci su preopterećeni izborima te proizvođači moraju razumjeti ”automatizirano” ponašanje kupaca i pokušati otkriti kako ga prekinuti i nametnuti ponašanje koje žele.

Izvor: Biologija.com.hr

Ordinacija preporučuje

card-icon

Zdravstveni adresar

S lakoćom pronađite ordinaciju, ljekarnu, polikliniku i drugo.

card-icon

Baza bolesti

Nešto vas boli ili smeta? Prije odlaska liječniku možete se informirati ovdje.

Možda će vas zanimati i ovo