Sokom od naranče smanjite učinke oksidativnog stresa

naranca, voce, citrus

Ako uz obrok bogat masnoćama i ugljikohidratima popijete čašu soka od naranče, umanjit ćete štetne učinke oksidativnog stresa.

Konzumacija namirnica koje sadrže flavonoide neutralizira učinke oksidativnog stresa i upala stvorenih nezdravom hranom. U isto vrijeme, vaše će krvne žile biti zaštićene od oštećenja, pokazalo je američko istraživanje.

Oksidativni stres označava stanično oštećenje stvaranjem reaktivnog kisika, a povezuje se s mnogih bolestima, kao što su dijabetes, smanjeni vid ili pak sljepoća. Slobodni radikali potiču upalne procese u krvnim žilama i doprinose riziku srčanog ili moždanog udara.

Naranča je citrus bogat antioksidansima i štiti od oksidativnog stresa koji uzrokuju stimulansi iz okoliša i genetske mutacije. Antioksidansi "rješavaju" slobodne radikale u tijelu, koji su odgovorni za procese razvijanja bolesti i starenje.

Stručnjaci Sveučilišta Buffalo tvrde kako je tajna moćnog preventivnog učinka soka od naranče u tome što sadrži veliku količinu flavonoida naringenina i hesperidina.

"Naši podaci pokazuju kako ispijanje soka od naranče uz obrok bogat masnoćama i ugljikohidratima sprječava povećanje reaktivnog kisika i drugih tvari koje omogućuju upalu", objasnio je doktor Husam Ghanim, čelnik studije. Međutim, isti rezultati nisu dobiveni ako su ispitanici pili vodi ili zašećereno piće uz obrok.

Istraživači su u svoju studiju uključili tri skupine od desetero ispitanika normalne težine, dobi između 20 i 40 godina.

Nakon jedne noći posta, ispitanici su pojeli doručak koji je sadržavao 900 kalorija, od toga 81 gram ugljikohidrata, 51 gram masnoća i 32 grama proteina. Uz doručak, jedna je skupina popila prirodni sok od naranče, druga skupina je popila glukozno piće, dok su ispitanici iz treće skupine popili vodu.

Znanstvenici su im uzeli uzorke krvi prije i poslije obroka. Analizom su ustanovili kako se broj slobodnih radikala povećao prosječno za 62 posto kod ispitanika koji su popili vodu, 63 posto kod onih koji su popili glukozni sok, te 47 posto kod skupine koja je popila sok od naranče.

Iako obroci koji sadrže velike količine masnoća i ugljikohidrata mogu naštetiti našoj liniji, bar sada znamo kako umanjiti stres i oštećenje koje ove namirnice uzrokuju u našim krvnim žilama – sokom od naranče.

K. Pužar

 Prati nas na Viber Public Chatu!