Umorni ste, vrti vam se, kratak vam je dah? Ovo su simptomi deficita željeza

umor

Raznovrsnom prehranom u organizam unesemo do 30 mg željeza.

Poznata nutricionistica Alma Bunić u svojoj novoj knjizi Prehranom i vježbanjem do zdravlja donosi sjajnu kombinaciju programa zdrave prehrane i vježbanja. U stvaranju  vodiča za zdrav život, kojemu neće odoljeti početnici ali ni profesionalci, stručne savjete iznosi u suradnji s fitness trenerom Davidom Kučekom.

Sportska anemija - koji su simptomi i zašto do nje dolazi?

Bunić i Kuček osmislili su izbalansiran režim koji obuhvaća sve aspekte zdravog načina života, a mi smo iz knjige izdvojili nekoliko činjenica koje morate znati o željezu.

  1. Izvori željeza u hrani su konjetina, ždrebetina, crveno meso, suhe marelice, grožđice, aronija, jetrica, tuna, kvasac, zeleno povrće, sirovi kako, cikla.
  2. Apsorpcija željeza ovisi o obliku iz kojeg dolazi, o zdravlju crijeva, o hrani koju uzimamo uz željezo, itd.
  3. Apsorpciju željeza smanjuju fitati, kofein, čaj, mlijeko, soja, vlakna, a pojačavaju je C vitamin, limunska kiselina, proteini.
  4. Osjećate se umorno, vrti vam se u glavi, kratak vam je dah, blijedi ste? Sve su to mogući simptomi deficita željeza. 
  5. Preporučena količina željeza za žene je 15 mg, što je više od one za muškarce, koja iznosi 10 mg na dan.
  6. Željezo je potrebno uzimati na prazan želudac, u kombinaciji s C vitaminom, no osobe s gastritisom bi trebale biti oprezne jer željezo s C vitaminom na tašte može izazvati bolove.
  7. Kod pojačane fizičke aktivnosti potrebe za mikronutrijentima su veće. Najčešće dolazi do deficita željeza, magnezija, kalcija, joda te vitamina B (B6), C i D.

Što će se dogoditi ako vašem organizmu nedostaje željeza?

Ispravna prehrana i rekreacija sjajan su put prema boljem osjećaju, većoj životnoj energiji i, na kraju, zdravlju. Ova knjiga omogućuje svim čitateljima razumijevanje treninga i uravnotežene prehrane te preporučuje kvalitetne i jednostavne vježbe. Bavite li se sportom ili rekreacijom, a ne promijenite prehranu, rezultati će biti sporiji ili neće zadovoljavati. Ako, pak, promijenite prehrambene navike, možda će biti rezultata, ali bez treninga neće biti dugotrajni i dovoljno kvalitetni. Postavite temelje zdravog življenja uz savjete vrhunskih stručnjaka.

Želite bolje rezultate vježbanja? Jedite lisnato povrće, sezam, avokado...

Ordinacija.hr

Foto: Shutterstock

 Prati nas na Viber Public Chatu!