Voćem i povrćem snizite tlak

krastavci, zelje, rajcica, povrce

"Dnevni unos voća i povrća koji se lako može ostvariti ima značajni dobrobitni učinak na krvni tlak, neovisno o zdravstvenom statusu. Poruka je jednostavna, ali i duboka s obzirom da utjecaj na zdravlje", tvrdi Vernon Heazlewood, liječnik Bolnice Caboolture Queensland Health iz Australije, ujedno i voditelj istraživanja.

Njegov je tim analizirao podatke EUROACTION studije u kojoj su pacijenti prilagodili svoj životni stil smanjenju rizika od bolesti srca. Konkretno ih je zanimala veza između voća i povrća i krvnog tlaka.

"Dobrobiti prehrane i životnog stila na krvni tlak su potvrđene prethodnim studijama, no u njima su sudjelovali zdravi pojedinci pod strogim uvjetima kroz kratko razdoblje, obično između dva mjeseca i šest mjeseci. Nadalje, niti jedna nije procijenila samo utjecaj konzumacije voća i povrća ili učinak realističnije količine unosa – pet ili više porcija dnevno umjesto osam do devet porcija dnevno", objasnio je Heazlewood.

Analizom su obuhvaćena 942 pacijenta mlađa od 80 godina koji su hospitalizirani zbog akutnog koronarnog sindroma ili angine.

Željeni krvni tlak iznosio je 140/90 mm Hg, tj. 130/85 mm Hg ako su pacijenti imali dijabetes, dok je željeni unos voća i povrća podrazumijeva 400 grama ili više po danu. Ispitanici su zamoljeni da povećaju unos masne ribe, ograniče količinu alkohola te da redovito vježbaju.

Nimalo iznenađujuće, veći unos voća i povrća povezan je s nižim dijastoličkim i sistoličkim tlakom. Pacijenti koji su uspjeli postići željene mjere tlaka unosili su 583 grama voća i povrća, u odnosu na 536 grama koje su unosili ispitanici koji nisu uspjeli postići željeni tlak – to je razlika od 47 grama dnevno.

Trebate li još razloga za povećani unos voća i povrća?

K. Horvat

 Prati nas na Viber Public Chatu!