Čestim obrocima izbjegnite debljanje

Mrkva, povrce, zdrava hrana

Američki su istraživači pratili 2100 djevojčica starih devet ili deset godina kroz razdoblje od jednog desetljeća i koncentrirali se na njihove prehrambene navike. Redovito su mjerili njihovu visinu, težinu i obujam struka. Pri izračunavanju rezultata, u obzir su uzeli i stil života ispitanica - koliko često vježbaju, jesu li promijenile svoje prehramnene navike, koliko su bile teške na početku istraživanja u odnosu na kasniju fazu i sl.

One djevojčice koje su imale više obroka i međuobroka raspoređenih tijekom dana manje su se udebljale od svojih vršnjakinja koje su jele samo dva puta dnevno.

Djevojčice koje su na početku jele više od šest puta dnevno dobile su 6,5 bodova indeksa tjelesne mase. S druge strane, djevojčice koje su jele tri puta dnevno ili rjeđe dobile su 7,8 bodova. To odgovara osam kilograma koje su nakupile one mlade ispitanice koje su rjeđe jele.

"Ne preporučujem ljudima da kažu: 'Ja jedem tri obroka dnevno i sada ću ih jesti pet kako bih spriječio debljanje". Umjerenost je ključ svega. Ne bih preskakala obroke kao način sprječavanja debljanja – to nije toliko korisno, a ne bi nužno izbjegavala ni međuobroke. Ako jedete često, a jedete mrkve i jabuke, to je sasvim drugačije nego kad često jedete čokoladice", objasnila je Lorrene Ritchie sa Sveučilišta u Kaliforniji, voditeljica istraživanja objavljenog u časopisu American Journal of Clinical Nutrition.

K. Horvat

 Prati nas na Viber Public Chatu!