Suzbijte dječju pretilost

Dijete, pretilo

Roditelji, učitelji i zdravstveni djelatnici bi trebali pokušati sastaviti akcijski plan kojim bi suzbili dječju pretilost ili još bolje djelovali preventivno kako se ona uopće ne bi pojavila.

Ne dozvolite da naslijeđena sklonost preraste u pretilost

Budući da se pretilost voli "nastaniti" u obiteljima, veća je vjerojatnost da će pretili roditelji imati debelu djecu. Roditelji koji imaju loša iskustva s kilogramima bi trebali poticati svoju djecu da konzumiraju uravnoteženu prehranu i da budu aktivni što je više moguće. Ako se dijete povede za dobrim primjerom, koristi će imati cijela obitelj.

Potrudite se smršaviti prije no što zatrudnite, kako se vaše dijete ne bi rodilo prerano. Novorođenčad s niskom porođajnom težinom je izložena riziku od pretilosti, dijabetesa i srčanih problema u kasnijoj životnoj dobi.

kNeka se početna prehrana vašeg djeteta temelji na majčinom mlijeku. Majkama se preporuča dojenje bebe najmanje šest mjeseci ili duže. Istraživači nagovještavaju da dojena djeca imaju manju šansu razviti se u pretile odrasle osobe.

Jednom kad vaše dijete počne jesti krutu hranu, važno je da prilagodite veličinu porcija dječjim potrebama. Nemojte nakuhavati velike količine hrane. Prihvatite činjenicu da će dijete jesti puno manje od odrasle osobe. Mališana nemojte siliti na hranu ako vidite da je utažila glad. Sjeme buduće pretilosti često je posijano već u ranom djetinjstvu.

Pobrinite se da dijete bude fizički aktivno

Budite svjesni činjenice da se protiv pretilosti treba boriti i fizičkom aktivnošću, pogotovo kod djece. Ne dopustite klincu da svoje slobodno vrijeme provodi prikovan za trosjed. Ako dozvolite djetetu da cijeli dan gleda tv i igra igrice to će ga zaokupiti, a vama olakšati cijelu stvar. No, je li to zaista dobro za vaše dijete?

djeca ljetovanjeAko ne pješači ili ne putuje do škole bicikolm, dijete treba alternativne svakodnevne aktivnosti. Provjerite što nudi škola vašeg djeteta. Ako vaš klinac uopće nije zagrijan za sport, ponudite mu neki drugi oblik sportske aktivnosti.

Pozovite njegove/njezine prijatelje na igru, predložite upis u plesni klub, na plivanje ili neki drugi oblik rekreacije. Ako ništa ne upali, ponudite djetetu zajedničku šetnju po svježem zraku, plivanje u dvoje ili bicikliranje. Osim djeteta, i vi ćete imati koristi od fizičke aktivnosti.

Zdrave prehrambene navike

Budite upoznati s hranom koju vaše dijete stavlja u usta – u vašem domu, u školi i kod prijatelja. Opskrbite se mnogobrojnim zdravim zalogajima – mlijekom, aromatiziranim jogurtima, svježim i sušenim voćem, cjelovitim sendvičima ili muffinima, orašastim plodovima i hrskavim povrćem.

Izbjegavajte brzo pripremljenu i visoko kaloričnu hranu poput pizze, pohane i pržene piletine, čokolade i gaziranih sokova. Naučite djecu da jedu izbalansirane i redovite obroke. Svoje potomke obavezno morate naučiti da ne smiju preskakati doručak. To vrijedi i za vas roditelje!

Spakirajte im nutritivno vrijedne i ukusne pakete za ručak, umjesto da im dajete dodatne količine novaca koje će potrošiti na nejestive gluposti s obližnjeg kioska.

mama dijete djecja hranaOvaj način prehrane i ostale protumjere zahtijevaju prije svega napor roditelja, pogotovo majki. Međutim, vaše će dijete imati dugoročnu korist od pravilne prehrane i zdravih životnih navika. One će, osim same pretilosti, spriječiti brojne druge bolesti.

Razmišljajte ovako: ulažući vrijeme i trud u planiranje djetetove prehrane i fizičke aktivnosti, u konačnici sami sebi štedite napor i mučenje koje biste morali proći u pokušaju da pomognete djetetu u mršavljenju. Uvijek je bolje spriječiti nego liječiti, zar ne?

 

K. R.

 Prati nas na Viber Public Chatu!