Koje aktivnosti štite od demencije?

Knjiga, zena cita

Stimulativne aktivnosti poput čitanja mogu potaknuti mozak na prilagođavanje i stvaranje novih obrazaca rada, tvrdi se u novoj studiji.

Ako se od djetinjstva, kroz život pa sve do starijih godina, bavite aktivnostima koje stimuliraju mozak, poput čitanja knjiga, pisanja pisama i rješavanja svakodnevnih problema, možete odgoditi pojavu znakova demencije, poput gubitka pamćenja, pokazali su rezultati nove studije.

"Neke stvari povećavaju ili smanjuju našu osjetljivost na slabljenje mentalnih sposobnosti", kaže Robert Wilson, autor studije. "Održavanje mozga aktivnim pomaže kako bi on i dalje funkcionirao učinkovito, čak i ako paralelno nastaje neko oboljenje", ističe Wilson, a profesor neurologije na Rush University Medical Centru, u Chicagu.

U studiji, koja je uključila 294 ispitanika starijih od 55 i trajala niz godina, osobe koje su se bavile čestim mentalnim aktivnostima i u kasnijem životu imale su 32 posto nižu stopu slabljenja kognitivnih sposobnosti nego osobe koje su se takvim aktivnostima bavile povremeno. Također, kod onih koji su rjeđe čitali i, primjerice, rjeđe pisali pisma, slabljenje mentalnih sposobnosti događalo se 48 posto brže.

Studija, objavljena u online izdanju časopisa Neurology, pomaže objasniti zašto jedna trećina osoba umre u starijoj dobi s malo ili nimalo znakova problema s razmišljanjem, učenjem i pamćenjem, no, kada se obavi autopsija oni imaju vidljive znakove Alzheimerove bolesti. "Tehnički, oni imaju bolest, ali ona nije izražena klinički", zaključuje Wilson.

"Teorija da mozak, nekako, stvara puteve kojima izbjegava pokazivanje znakova Alzheimerove bolesti ili demencije poznata je od ranije", nastavlja Wilson. Prema tom konceptu, ljudi koji redovito čitaju, uče i rade vježbe pamćenja nekako mogu "odgoditi" simptome Alzheimera.

Kako zaštititi mozak od demencije? Wilson preporučuje da pronađete aktivnosti koje uključuju kombinaciju izazova i potrebe fokusiranja i koncentriranja. Uključite se u hobije poput fotografiranja, glume, vezenja, a stimulativno djeluju i fizičke aktivnosti.  

Provjerite koje vam knjige mi preporučujemo ovog ljeta!

D.Š.

 Prati nas na Viber Public Chatu!