Kontracepcijske tablete povisuju rizik od glaukoma

Pilula, tableta, kontracepcija

Stručnjacima je dobro poznato kako niska razina estrogena nakon menopauze utječe na povišen rizik od glaukoma kod žena, no nisu u potpunosti sigurni zašto. Sada su zaključili kako uporaba oralne kontracepcije može predstavljati dodatni problem.

Žene koje uzimaju kontracepcijske tablete tri godine ili duže imaju dvostruko veći rizik od razvijanja glaukoma. Riječ je o očnoj bolesti koja oštećuje očne živce te može dovesti do sljepoće.

Stručnjacima je dobro poznato kako niska razina estrogena nakon menopauze utječe na povišen rizik od glaukoma kod žena, no nisu u potpunosti sigurni zašto. Sada su zaključili kako uporaba oralne kontracepcije može predstavljati dodatni problem.

Kada žene ne koriste kontracepcijske pilule, njihova prirodna razina estrogena raste i pada, što pomaže u sprječavanju glaukoma. S druge strane, žene koje uzimaju tablete protiv začeća imaju konstantnu razinu estrogena, i to konstantno nisku, što bi moglo dovesti do spomenute očne tegobe.

Do ovog su zaključka stigli istraživači nekoliko američkih i kineskih sveučilišta koji su analizirali podatke preko 3400 žena starih iznad 40 godina.

"Žene koje su uzimale oralne kontraceptive barem tri godine trebale bi ići na pregled za glaukom, a oftalmolozi bi ih trebali pobliže pregledati, pogotovo ako su izložene bilo kojim drugim postojećim faktorima rizika", savjetuje Shan Lin sa Sveučilišta Kalifornije u San Franciscu.

Pročitajte više o glaukomu u članku Oftalmologija: Glaukom i očni tlak

K. Pužar

 Prati nas na Viber Public Chatu!