Plantarni fascitis ili petni trn - dvominutna masaža stopala može olakšati bol

petni trn, Shutterstock 769274071

Plantarni fascitis ili petni trn je bolest donjeg dijela petne kosti nastala kao posljedica oštećenja plantarne fascije (širokog ligamenta koji se proteže s donje strane stopala - od petne kosti, pa sve do prstiju)

Ova tegoba može ozbiljni utjecati na naše svakodnevne funkcije, jer bol može biti vrlo jaka. Nakon intenzivnih tjelesnih aktivnosti, poput dugog hodanja, trčanja ili stajanja, ovaj se ligament može upaliti.  Ako osjećate oštru bol kada predmetom "ubodete" sredinu pete, tada vjerojatno imate plantarni fascitis. Za dijagnozu i liječenje potrebno se obratiti liječniku, ali ako želite trenutno olakšanje, odvojite 2 minute vremena i izmasirajte si stopala, savjetuje dr. Jacqueline Sutera, podijatrijski kirurg  u New Yorku. 

Ovo su simptomi raka debelog crijeva - ne ignorirajte ih čak i ako ste mladi

Kako masirati protiv bolova?

Liječnica smatra da je najbolje vrijeme u danu za masažu stopala odmah nakon tuširanja kada je tkivo već zagrijano i koža mekša.

1. Na ruke stavite malo kreme za tijelo ili maslaca
2. Cijelo stopalo (od gležnja do prstiju) masirajte nježno, ali čvrstim pritiscima
3. Svako stopalo masirajte otprilike 2 minute.

Ovom ćete masažom opustiti ligamente, pojačati cirkulaciju i smanjiti pritisak na stopalo. Nakon masaže na bolno mjesto stavite malo leda na par minuta. 

Sportska anemija - koji su simptomi i zašto do nje dolazi?

A. A.

Foto: Shutterstock

 Prati nas na Viber Public Chatu!