Kako se zaštititi od visokih temperatura?

starija zena  vjezbanje

S dolaskom sunčanih dana i visokih temperatura potrebno je zaštititi kožu i cijeli organizam od štetnog utjecaja sunčevih zraka. Iznimno toplo vrijeme posebno je štetno za starije osobe i bolesnike, pa nije naodmet znati i slijediti sljedeće smjernice stručnjaka!

Referentni centar Ministarstva zdravlja Hrvatske za zaštitu zdravlja starijih osoba, Zavoda za javno zdravstvo "Dr. A. Štampar" i Povjerenstvo za provedbu akcijskog plana za ublažavanje posljedica toplinskog udara MZ, izradili su Preporučene mjere zaštite zdravlja za starije osobe pri izlaganju visokim temperaturama zraka (iznad 30oC). Mjere se osobito odnose na starije osobe oboljele od kardiovaskularnih i drugih kroničnih bolesti:

  1. Starije osobe se ne smiju izlagati sunčevoj energiji u razdoblju od 10 do 17 sati, a ovo se osobito odnosi na starije srčane bolesnike i gerijatrijske bolesnike oboljele od šećerne bolesti.
  2. Prigodom izlaska iz prebivališta starija osoba mora zaštiti glavu šeširom, maramom ili kapom.
  3. Dnevno je potrebno uzimati do dvije litre tekućine, bilo kao osam čaša negazirane vode, bilo u obliku juha, variva ili čajeva. Izbjegavajte pržena, pohana, slatka i jako zasoljena te začinjena jela, a birajte puno sezonskog voća i povrća, pridržavajući se pri tome osnovnih pravila primjene prehrane u starijih osoba.
  4. Osim pridržavanja uputa o liječenju i kontrolnih uputa liječnika o uzimanju lijekova nužna je učestalija kontrola krvnog tlaka u starije osobe.
  5. Pojava glavobolje, mučnine, vrtoglavice i dehidracije, suhoće ustiju i kože, znak su uzbune za stariju osobu. U tom se slučaju hitno javite svom doktoru obiteljske medicine ili najbližoj hitnoj pomoći.
  6. Članovi obitelji, prijatelji, susjedi, znanci, članovi udruga u skrbi za starije moraju u vrijeme vrućih ljetnih mjeseci učestalije kontaktirati stariju osobu. U slučajevima njezine slabije funkcionalne sposobnosti taj bi kontakt trebao biti nekoliko puta svakodnevno.
  7. Starija osoba mora uvijek uz sebe imati svoje osnovne podatke - ime i prezime, godina rođenja, adresa stanovanja i broj telefona kontakt osobe kojoj se može javiti o toj starijoj osobi.
  8. Najvažnije je održavati redovitu čistoću tijela starijeg čovjeka i njegovog okoliša
    te se strogo pridržavati uputa liječenja i kontroliranog uzimanja lijekova.
  9. Nužna je trajna tjelesna i psihička aktivnost starijih osoba te njihovo trajno kretanje i to isključivo u jutarnjim i večernjim satima, što više boraveći u prirodi (parkovi, šetnje uz more, jezera, rijeke, vrtovi, vinogradi, voćnjaci i slična prirodna okruženja). Ukoliko je otežano kretanje tada je nužno redovito višesatno provjetravanje prostorija u kojoj prebiva starija funkcionalno onesposobljena osoba.


Izvor: www.stampar.hr

 Prati nas na Viber Public Chatu!