Promjenom prehrane riješite se opstipacije

Hemoroidi, zatvor, zahod, opstipacija

Opstipacija ili zatvor predstavlja izostanak spontanog pražnjenja crijeva, dok se konstipacijom smatra otežano pražnjenje oskudne, tvrde stolice, najčešće manje od tri puta tjedno.

Sigurno vam se nije jedanput dogodilo da se osjećate naduto i tromo, a niste znali koji je uzrok. Zanimljivo je da svakodnevno pratimo toliko stvari, ali ne i osnovne ljudske potrebe. Zatvor ili opstipaciju mogu uzrokovati različiti faktori poput stresa, smanjene fizičke aktivnosti, dehidracije, upotrebe određenih lijekova, ali i hrane siromašne vlaknima, a bogate masnoćama.

Intolerancija na hranu

Veliki broj slučajeva opstipacije može se spriječiti samo pravilnom prehranom i kompletnom laboratorijskom dijagnostikom - testovima intolerancije na hranu. Iako zvuči nevjerojatno, ali mnogi ljudi nisu svjesni kako postoje namirnice koje ne odgovaraju njihovom organizmu i metabolizmu. Intolerancija na hranu zapravo je zakašnjela patološka reakcija na hranu, piće i aditive u hrani.

Najčešći simptomi intolerancije na hranu u probavnom sustavu su grčevi u trbuhu, vrijedovi u usnoj šupljini, mučnina, vjetrovi, proljev, zatvor i sindrom iritabilnog crijeva – piše Mirela Marić, magistrica nutricionizma iz Poliklinike Aviva.

Nutricionistica preporučuje odlazak na test za intoleranciju kako biste se konzultirali sa liječnikom i postupno počeli izbacivati iz prehrane namirnice zbog kojih se osjećate loše i naduto.

Promjena prehrane

Znači, rješenje je vrlo jednostavno, jednom kada prestanete jesti sve što vam škodi i opstipacija će nestati, a vi ćete osjećati olakšanje.

Najčešće namirnice kojima možemo potaknuti probavu su jabuke, smokve, šljive, grožđe, bademi, datulje, avokado, cikorija, laneno sjeme, mango, papaja, ananas, soja, peršin. U svakodnevnoj prehrani trebalo bi uzimati i što više proizvoda od punovrijednih žitarica, a smanjiti unos mesnih prerađevina, masnoća, proizvoda od rafiniranog brašna i mliječnih proizvoda – napominje nutricionistica.

Nadalje ističe da su namirnice koje treba izbjegavati za vrijeme opstipacije banane, čokolada, riža, kolači, bomboni i grickalice ( slane i slatke), mlijeko, bijeli kruh i pecivo

Zašto nastaju proširene pore i kako ih spriječiti?

Marija Stunković

Foto: Shutterstock

 Prati nas na Viber Public Chatu!