Vježbe za kuk pomažu ublažiti bol u koljenu

Koljeno, bol

Režim ojačavanja kukova pokazao se učinkovitim za ublažavanje, pa čak i potpuno uklanjanje, bolova u koljenju kod trkačica (patelofemoralne boli).

Sindrom patelofemoralne boli je stanje tijekom kojeg se bol pojavljuje s prednje strane koljena, za vrijeme ili nakon vježbanja, a uzrokuje ju tarenje bedrene kosti o čašicu koljena. Bolno stanje češće pogađa žene i predstavlja jednu od prisutnijih sportskih ozljeda, a simptomi u većini slučajeva počinju tijekom adolescentske dobi, kada je sudjelovanje u sportskim aktivnosti na najvišoj razini.

Trkači obično ne osjećaju bol u koljeno kada miruju – ona se javi kada počnu trčati, a prestane čim stanu s trčanjem. Stručnjaci tvrde kako patelofemoralna bol može imati učinak jednak osteoporozi.

Američko je istraživanje temeljeno na teoriji prema kojoj jaki kukovi mogu ispraviti greške pri trčanju koje vode sindromu patelofemoralne boli. Uključene su trkačice koje su dva puta tjedno izvodile vježba za jačanje kukova kroz razdoblje od šest tjedana. Vježbe su uključivale čučnjeve na jednoj nozi i vježbe s trakom koja pruža otpor, a sve se mogu izvoditi kod kuće.

Koristeći ljestvicu za mjerenje boli, ocijenjena je razina boli koju osjećaju u koljenju pri trčanju. Skala ima raspon od nule do deset – brojka tri označava pojavu boli, dok sedam označava jaku bol, kada trkači obično prestanu trčati.

Prije početka istraživanja prosječna je bol ocijenjena sedmicom, a rezultati su se poboljšali nakon studije i opali na dvojku.

"Nismo očekivali takvo ogromno smanjenje. Imali smo nekoliko trkačica koje su razinu boli ocijenile brojkom dva, ali iznenađujuće je puno ispitanica ocijenilo manjom ocjenom". objasnio je dr. Tracey Dierks, profesor Odsjeka za fizikalnu terapiju Sveučilišta Indiana i voditelj istraživanja.

K. Horvat

 Prati nas na Viber Public Chatu!