Starije se žene ne boje raka uz mediteransku prehranu

masline maslinovo ulje

Mediteranska prehrana, bogata voćem, povrćem, ribom i maslinovim uljem smanjuje rizik od razvijanja raka kod žena koje su prošle menopauzu.

Istraživanje, koje je započelo 1990. godine, analiziralo je prehrambene navike preko 65.000 Francuskinja starih između 40 i 65 godina. One su ocijenjene na temelju mnogih fizičkih, demografskih i rodoslovnih faktora, spojenih s navikama prehrane.

Nakon skoro deset godina, ustanovljeno je kako je 2.381 žena razvila invazivni rak dojke. Na temelju podataka koje su prikupili, stručnjaci su zaključili kako je mediteranska prehrana glavni faktor pri smanjenju rizika od razvijanja raka dojke.

ribaŠto uključuje mediteranska prehrana?

Glavna prednost mediteranske kuhinje leži u konzumiranju svježeg voća, povrća, mahunarki, tjestenine, cjelovitih žitarica, biljnog i maslinovog ulja, orašastog voća, morske ribe i školjaka te umjerenih količina crnog vina za koje se zna da je izvrsno za srce.

Dobra stvar kod ovakvog režima prehrane je ta da u organizam unosite zdravu i korisnu masnoću i ugljikohidrate. Zdrave masnoće nalaze se u biljnom i maslinovom ulju, orašastom voću i ribi, dok se zdravi ugljikohidrati nalaze u voću, povrću, cjelovitim žitaricama i mahunarkama. Kombinacija ovakve hrane bogata je antioksidansima i omega-3 masnim kiselinama.

Maslinovo ulje sadrži velike količine oleinske kiseline koja blokira tvari koje uzrokuju rak. Mediteranska je prehrana bogata drugim tvarima koje predvode frontu borbe protiv raka, kao što su selen, vitamini C i E, omega-6 masne kiseline ili vlakna.

S druge strane, prehrana zapadnih zemalja sadrži velike količine prerađenih namirnica koje ne sadrže nutrijente.

K. Horvat

 Prati nas na Viber Public Chatu!