Kolumnisti i blogeri: Na treningu sa Sašom Segediem

Moć marketinga i neznanja onih koji prodaju zdravlje – a vi na to nasjedate!

Zbog sve prisutnosti interneta i raznih socijalnih mreža i kanala, znanje nam je postalo dostupno u doslovno par klikova mišem.

Iako je to jako dobra stvar, loše je to što u moru tih informacija ima i jako puno onih koji kroz bombastične naslove i šarene video uratke prodaju svoje neznanje a mnogi od nas nisu dovoljno stručni da uoče razliku već se zadržimo na atraktivnom naslovu i liku trenera ili trenerice koji nam pun samopouzdanja objašnjava nešto u vezi gubljenja 1000 kalorija unutar sat vremena.

I sve bi to bilo ok da se ne radi o našem zdravlju, onom najvrjednijem što posjedujemo

Što donose on-line treninzi?  

I sada probajte zamisliti scenarij; gospođa u svojim četrdesetima, zadnji put se bavila nekom ozbiljnijom rekreacijom na faxu, rodila dvoje djece, bez kondicije i cca 12 – 15 kilograma viška. Ona naiđe na neki video ‘za početnike’ na kojemu neka mlada fit trenerica priča o gubljenju hrpe kalorija unutar 30 minuta; i naša gospođa se odluči okušati u istome…..

Generalno, velika većina on line treninga se sastoji od vježbi visokog intenziteta (poskoci, skokovi, naskoci) ukomponirani sa vježbama snage vlastitim tijelom. Ne samo da će našu protagonisticu nakon dotične avanture boljeti koljena i zglobovi (što zbog nepripremljenosti zglobno tetivnog sustava na takva opterećenja, što zbog krive tehnike izvođenja vježbi) već postoji i mogućnost da zbog nepripremljenosti srčano žilnog sustava/aerobne (ne)kondicije našu mladu damu srce i aerobni kapacitet natjeraju da stane nakon cca 7 – 10 minuta.

Drugi par rukava, kojeg stalno tupim kada got pričamo o ‘on line treningu’ je učenje nekog gibanja (uzmimo na primjer čučanj) preko monitora mobitela, laptopa, TVa ili tableta. NEMA ŠANSE da možete pravilno naučiti neko gibanje kroz 2D sliku. Čak i kada dođemo do 3D hologramske tehnologije, biti će tu puno zapreka kao što su mobilnost odnosno nemobilnost određenih zglobnih sustava, kompenzacije u gibanju (jer su neki mišići jači a neki slabiji), krivo disanje i još svašta nešto……….

Ovdje ne pričam o on line treningu za sve one koji su ovladali gibanjima koja koriste u programu kojeg im trener šalje; ali isto tako, velika je vjerojatnost da se takva ekipa neće zaustaviti na nekom ‘šarenom You Tube’ videu.

Čak i u fitness centrima rade ‘treneri’ kojima je jedino ‘znanje’ njihov izgled (ili neki fitness tečaj u trajanju od nekoliko mjeseci) na temelju kojega reklamiraju sebe kao ljude koji će vam pomoči u ostvarenju vašeg fitness cilja i prihvaćanju novih zdravih navika. Nažalost, ako se ovo može desiti (i dešava se) u mnogim fitness centirma, probajte tek zamisliti kaljužu neznanja na You Tubeu, Instagranu, Facebooku?!

Dragi moji, ovo su činjenice s kojima se svakodnevno susrećem u svom poslu i vrlo često mi bude žao što su danas korisnici jednostavno ‘osuđeni’ na neznanje kroz društvene mreže, samo se nadam da zbog tog i takvog ‘stručnog vodstva’ neće sebi i svojem zdravlju napraviti medvjeđu uslugu.

Nažalost, ne postoje neki točni obrasci ponašanja prema kojima možete razaznati da li je netko stručan ili nije ali generalno gledajući prema osobnom iskustvu bi se ‘pazio’ sljedeći znakova:

  • Slike /doručka/ručka/večere – osim ako nisu blogeri ili to žele postati, slika tanjura sa piletinom mi samo govori da dotična osoba nema što pametnije za objaviti pa onda slika hranu. Ako je cilj naučiti korisnike o prehrani tada ili neka napišu kratki članak ili neka podjele neki fora recept pa da svi zajedno naučimo nešto. Sve ostalo je samo naznaka da dotični/dotična više brine o marketingu nego o svom znanju

  • Bombastični naslovi – ok, svi mi i koristimo i volimo ‘velike’ naslove ali ako su oni česti tada se ne mogu oteti dojmu da se ovdje radi o marketinškim navlakušama kroz tekstove; npr. bombastičan naslov a tekst apsolutno bez veze

  • Ekipa koja voli skidati majcu/trenerice koje malo previše naglašavaju svoje atribute – sve ok, bavimo se industrijom ljepote ali ako moraš skinuti majicu svaki put kad snimiš neki video klip onda mi to puno govori o tvom znanju odnosno načinu na koji kompenziraš svoje neznanje

  • Video uradci koji prije početka vježbanja ne govore ništa o osobama koje ‘ne bi trebale’ vježbati na prikazani način odnosno ne stavljaju nikakav naglasak na pokrete i kvalitetu istih prije nego se krene u ‘drill’

I jedino što vam još mogu reći je….sretno 

Foto: Shutterstock

Ordinacija preporučuje

card-icon

Zdravstveni adresar

S lakoćom pronađite ordinaciju, ljekarnu, polikliniku i drugo.

card-icon

Baza bolesti

Nešto vas boli ili smeta? Prije odlaska liječniku možete se informirati ovdje.

Možda će vas zanimati i ovo