Pitanja našim doktorima mogu postaviti samo prijavljeni članovi Ordinacije.

Prijavi se. Nemaš korisnički račun? Učlani se.

Vi pitate, naši liječnici odgovaraju!
Ginekološke smetnje

Adenomioza i upotreba Mirena spirale

Objavljeno: 19.02.2013.

Postovani! Nakon uspostavljanja dijagnoze adenomioza uz savjet ginekologa u Svedskoj gdje zivim a i vas savjet ugradila sahormonsku spiralu Mirena. Iako nisam imala tada menstruaciju ovi lijecnici ovdje smatraju da se Mirena moze staviti i u periodu kada krvarenja nema.(Kod vas citam da se postavlja za vrijeme menstruacije). Od tog dana imam cokoladani iscjedak a dobila po meni pravu menstruaciju sa bolovima u stomaku i krvrenje koje je zahtjevalo koristenje ulozaka, to je tako otprilike bilo 4-5 dana, krvarenja su zaista mnogo manje obilna nego sto sam imala inace , ali ja evo i danas evo deseti dan nastavljam sa tim cokoladnim jacim iscjetkom, koji kada se poslije mokrenja brisem papirom bude i svjetla krv. Da li mi mozete odgovoriti, da li je ovo krvarenje uzrok Mirene, da se tijelo privikava, ili je ovo produzeno krvarenje zbog adenomioze? Da li treba da budem uznemirea i koliko treba da se ceka da bi mi vi preporucili da se obratim ljekaru?Unaprijed vam hvala

Mirena je  mehaničko kontracepcijsko sredstvo, ali i HORMONALNA  spirala  koja otpušta male količine hormona, te joj je glavna  primjena kontracepcija u žena s  jakim menstrualnim  krvarenjima, koje su barem jednom rodile, jer ova naprava sprječava trudnoću u narednih  5 godina,od trenutka stavljanja. Da biste je koristili ne smijete imati  tzv. ''ranicu'' na vratu  maternice, upale, tumore i slične bolest u području genitalnih organa  (npr.upale male zdjelice) niti izvanmaterničnih trudnoća u svojoj povijesti bolesti.

U prvih par mjeseci korištenja Mirene mogu se javiti razne nuspojave, poput mučnina, glavobolja, preosjetljivosti  tkiva  dojki, promjene raspoloženja,  a jedna od njih je i krvarenje između menstrualnih ciklusa, koje se u prva 4 mjeseca postupno smiruje. Stoga, ukoliko krvarenje nije obilno, a sve ostale gore preduvjete za nošenje spirale  ispunjavate, pustite prirodi da u sljedeća četiri mjeseca učini svoje i sve bi trebalo biti u redu. Ukoliko se dogode jača i obilnija krvarenja ili bilo kakve jače nuspojave, otiđite na konzultacije i pregled najbolje liječniku subspecijalisti -  ginekološkom endokrinologu.

Opustite se i kada se priviknete na to, za sada vama 'strano tijelo', uz manje anksioznosti, Vaše bi se mjesečnice trebale skratiti i biti manje obilne ili čak potpuno nestati.  

dr. Anka Dorić

Slična pitanja