Pitanja našim doktorima mogu postaviti samo prijavljeni članovi Ordinacije.

Prijavi se. Nemaš korisnički račun? Učlani se.

Vi pitate, naši liječnici odgovaraju!
Kožne promjene

Akne u pubertetu - kako ih se riješiti?

Objavljeno: 08.09.2010.

Dečko sam i imam 17,5 godina. S aknama imam problema 4 godine. Na početku ih nisam tretirao ničime osim čišćenjem lica kod dermatologa. Zatim mi je dermatolog preporučio Effaclar (za čišćenje lica) i Effaclar K(za njegu masne kože) i nakon prvotnog poboljšanja je uslijedilo pogoršanje. Nakon toga mi je prepisao Clindamicin losion i emulziju Dercome Clear, uz nastavak korištenja Effaclara. Nekoliko mjeseci poslije, umjesto Clindamicina, je pripisan Differin gel (+Effaclar i Effaclar K). Dva mjeseca nakon toga postojećoj terapiji je dodan i Dercome Clear. Tu sam terapiju slijedio do ovog ljeta kada sam dobio SRS losion, a sada bih se trebao vratiti na terapiju od prije ljeta. Međutim, nisam siguran ima li smisla korisititi ih i dalje ako u godinu dana nije bilo značajnog poboljšanja. Poboljšanje postoji, znam da akne nisu problem koji se rješava preko noći. Mnogi moji vršnjaci su od dermatologa dobili antibiotike (iako su imali manje problema s kožom) koji su im očistili kožu u roku mjesec, dva. Također, nedavno su mi preporučili tretiranje kože propolisom. Što mi je činiti? Hvala!

Smješteno u Kožne promjene, Pubertet

Poštovani čitatelju, dok traje pubertet, bit će i akne. Cilj terapije je da tijekom tog, hormonalno turbulentnog razdoblja - koje im je i uzrok, a kojemu moramo dozvoliti da se nesmetano događa - držimo akne uspješno "pod kontrolom". Nekad je za to dovoljna samo lokalna terapija (kreme, gelovi i sl.), no ukoliko unatoč redovitoj i dovoljno dugoj (barem mjesec dana) primjeni istih i dalje izbijaju akne, tada je potrebno u terapiju uključiti i sistemski lijek (antibiotik ili drugi). Klinička slika akne tijekom puberteta ima svojih (katkada i većih) oscilacija, pa je u određenom periodu dovoljna samo lokalna, ali u fazama pogoršanja nužna i sistemska terapija. Ukoliko kod Vas nije bilo značajnijeg poboljšanja tijekom godine dana primjene navedenih preparata (Effaclar-Dercome-Klindamicin-Differin), opravdano je i potrebno u terapiju uključiti i sistemski antibiotik - naravno, u suglasnosti sa Vašim dermatologom. I sama Vaša lokalna terapija pokazuje agravaciju akne - jer je pri svakoj kontroli ordiniran sve diferentniji, "jači", lokalni preparat. Što se tiče propolisa - to nikako nije preparat za liječenje akne! Iako propolis ima svoja protuupalna, antioksidativna i druga poželjna svojstva, ujedino je i jak kontaktni alergen, pa s njim inače (i kod respiratornih tegoba kod kojih ima indikacije), treba biti na oprezu. On svakako nije lijek izbora u liječenju akne. Lijepi pozdrav.

Slična pitanja