Pitanja našim doktorima mogu postaviti samo prijavljeni članovi Ordinacije.

Prijavi se. Nemaš korisnički račun? Učlani se.

Vi pitate, naši liječnici odgovaraju!
Kožne promjene

Alopecija areati

Objavljeno: 26.01.2016.

Poštovani, već nekoliko mjeseci mi otpada kosa u koncetričnim krugovima na glavi, kao i na dva mjesta na bradi. Bio sam kod dermatologa gdje mi je utvrđena alopecija. Dobio sam dva lijeka, Elocom te Alomax, koje stavljam već par mjeseci, ali nema pomaka, štoviše, čak se i pogoršalo stanje, te sad ima oko 10-ak žarišta na glavi. Ne znam više što da radim, ovo mi je totalno poremetilo društveni život. Dermatolog me naručio tek za nekoliko mjeseci. Od ostalih bolesti imam i intermedijalni uveitis oba oka (i tu se stanje pogoršava, po uputi doktora koristim Maxidex kapi i mast, no bez uspjeha) te kronični hepatitis C (već 20 godina). Uzrok je vjerovatno hepatitis, no niko od doktora mi to nije znao točno reći. Na rubu sam i ne znam više što da radim. Molim za pomoć. Imam 38 godina.

Smješteno u Kožne promjene

Poštovani, Alopeciji areati, nažalost, još ne znamo točan uzrok. Vjeruje se da se radi o imunološkom, autoimunom procesu koji za posljedicu ima ispad vlasi, dlaka, na ograničenim područjima. Proces mogu potaknuti različiti trigeri (okidači), koji se laboratorijskom i kliničkom obradom moraju isključiti, odnosno liječiti ukoliko se pronađu. No, ni to nije apsolutna garancija zaustavljanja već započetoga imunološkog procesa. Ne znam što je od pretraga napravljeno, no svakako sugeriram rtg zubala (ortopan) kako bi se isključio odontogeni upalni proces. Terapija alopecije areate uvijek je samo simptomatska, i njome pokušavamo ublažiti, usporiti proces, zaustaviti daljnje širenje postojećih žarišta dok se imunološka reakcija koja je pokrenula alopeciju ne „ugasi“. Upravo zato koristimo kortikosteroidne preparate (poput Elocoma), no oni se ne smiju koristiti dugo u kontinuitetu. Aplikacija se nakon nekog vremena mora prorijediti, odnosno prekinuti i zamijeniti eventualno imunomodulatorom. Naravno, i hepatitis C može biti triger procesa. U svakom slučaju zahtijevate češće kontrole, barem jednom mjesečno.

Slična pitanja