Pitanja našim doktorima mogu postaviti samo prijavljeni članovi Ordinacije.

Prijavi se. Nemaš korisnički račun? Učlani se.

Vi pitate, naši liječnici odgovaraju!
Ginekološke smetnje

Aterom na području stidnice

Objavljeno: 02.09.2012.

Poštovani doktore, već duže vrijeme imam na području stidnice, između velike i male usne (više na velikoj), u donjem dijelu kuglicu promjera cca. pola centimetra. Kuglica se ne može na prvi pogled vidjeti, mogu ju napipati. Kad ju stisnem i potegnem prema van, ona je bjelkasta dok je dio oko nje normalne ružičaste boje. Vezana je za gornju kožu, ali sa unutarnje strane. Jako je tvrda, ne boli uopće, pomična je pod kožom, pravilnih rubova. Ne smanjuje se, ne povećava se, nemam nekih smetnji od nje, ona je jednostavno tu. Već više godina imam stalnog seksualnog partnera. Vodim računa o higijeni. Ne uzimam kontracepcijske tablete, ni bilo kakve druge lijekove. Zanima me, ima li razloga za paniku? Iskreno zahvaljujem na odgovoru.

Nisam posve siguran, jer se to niti ne može biti bez pregledavanja, ali na osnovu Vašeg opisa mi se čini da se radi o tzv. ateromu koji je posve bezazlena tvorba. Radi se o začepljenom izvodnom kanalu lojne žlijezde i posljedičnom nakupljanju loja unutar želijezde koja je normalni dio kože. Ginekologu o tome pričate samo radi lokalizacije promjene jer to možete imati na koži bilo kojeg dijela tijela. U užem smislu sve niti nema veze s Vašim genitalnim traktom! Budući da aterom nije upaljen, tada bi Vas bolio i trebalo bi ga odstraniti, za sada nije niti potrebno ništa poduzimati. Promjena može biti prisutna i tijekom dužeg vremena i na nju se ne obazirite. U jednom trentku, na pritisak se iz nje može pojaviti bijela, sirasta masna tvar - loj. Na pojavu ateroma se ne može utjecati i on nema nikakve veze s higijenom ili nehigijenom, spolno prenosivim bolestima ili uzimajem odnosno neuzimanjem kontraceptiva. Ukoliko bi se aterom povećavao, upalio ili Vam pričinjavao smetnje tada će ga trebati kirurški odstraniti. No, opasno neće biti ništa.

dr. Husar

 

Slična pitanja