Pitanja našim doktorima mogu postaviti samo prijavljeni članovi Ordinacije.

Prijavi se. Nemaš korisnički račun? Učlani se.

Vi pitate, naši liječnici odgovaraju!
Ginekološke smetnje

Kada i kako prestati piti kontracepcijske pilule?

Objavljeno: 25.02.2016.

Poštovani, imam 23 godine (56 kg, 167 cm). Godinama imam probleme s aknama i nakon neuspješnog liječenja kod dermatologa i korištenja svih vrsta kozmetike za liječenje akni, odlučila sam se na kontracepcijske pilule. Hormoni su mi bili uredni, osim blago povišenog DHEAs hormona koji je iznosio 11,7 (ref.int 2-10). Ginekološki nalazi su bili uredni, osim lijevog jajnika na kojem je znalo biti cista, ginekologica je rekla da su to blago policistični jajnici. Od 5. mjeseca 2015. pijem hormonsku terapiju, Belara pilule, koje su mi izliječile akne skoro u potpunosti, ali sam ih u 10. mj. zamijenila s Lindinete pilulama radi promjena raspoloženja i tjeskobe. Lindinete pilule su mi pogoršale akne pa mi ih je ginekologica zamijenila s Diane 35. Diane 35 pijem već četvrti mjesec. Lice mi nije grozno kao prije, ali opet izbijaju bolne i upaljene akne. Također, osjećam ponovo promjene raspoloženja, čestu nervozu i tjeskobu, značajne promjene koje prije nisu bile prisutne. Nisam zadovoljna s kontracepcijskim pilulama općenito i zbog nuspojava koje se odnose na raspoloženje i kvalitetu života htjela bi ih prestati piti. Zanima me nakon kojeg vremenskog razdoblja se preporučuje prestanak uzimanja kontracepcijskih pilula ( ginekologica je savjetovala godinu dana najmanje), mogu li se prestati uzimati odjednom, koje su moguće posljedice i je li moguće da jajnici nakon prestanka uzimanja terapije počnu bolje raditi? Unaprijed Vam hvala.

Poštovana, ako ste počeli uzimati kontracepcijske tablete samo zbog akni, a trenutno Vam nuspojave kvare kvalitetu života, možete ih odmah prekinuti uzimati (tj. pričekajte barem do kraja mjesečnog ciklusa). Nema razloga da ih uzimate i dalje, osim ako Vam istovremeno ne služe i u kontracepcijske svrhe, zbog čega bi bilo dobro odvagati potencijalnu korist (zaštite od neželjene trudnoće) od njihovih nuspojava koje osjećate. Mogli biste pokušati još s lijekom Yasmin koji je također preventivan protiv akni. Postoji mala šansa da će jajnici bolje funkcionirati nakon prestanka uzimanja, ali to je samo u prvih par mjeseci, a nakon toga se pozitivan učinak hormonske kontracepcije na kožu i jajnike gubi.

Slična pitanja