Pitanja našim doktorima mogu postaviti samo prijavljeni članovi Ordinacije.

Prijavi se. Nemaš korisnički račun? Učlani se.

Vi pitate, naši liječnici odgovaraju!
Ginekologija

Kontracepcija i problemi s kostima

Objavljeno: 25.09.2019.

Imam 40 godina, 176 cm i 84 kg, nepušač, ne pijem alkohol. Prije 6 godina operirala sam endometriozu i dobila terapiju Lyndinette 20. U prvih tri mjeseca dobila sam 13 kg. Pijem ih već punih 6 godina. Prije 4 godine mi je počela desna ruka naticati, dobila sam rupturu meniskusa na koljenu (MR pokazuje degenerativne promjene), prije godinu dana počinju bolovi u kuku. Da li je moguće da zbog kontracepcijskih imam problema sa kostima. Ginekolog mi preporuča Lyndinette do menopauze zbog sprječavanja povratka endometrioze. Trebam li i dalje piti Lyndinette? Kolika je mogućnost povratka u slučaju da prestanem sa kontracepcijom? Također, da li zbog uzimanja Lyndinetta s vremena na vrijeme trebam obaviti krvne pretrage, hormone štitnjače itd.? 

Smješteno u Ginekologija

Ukoliko pripadate "nerizičnim" pacijenticama što znači da niste pretila, ne pušite, da u bližoj obitelji nije bilo duboke venske tromboze, moždanog udara ili infarkta srca prije 50. godine, karcinoma dojke itd., kontracepcijske tablete se mogu dugoročno primjenjivati, praktički do menopauze. Ukoliko vam ove tablete ne odgovaraju, može se primijeniti neki drugi preparat koji će vama osobno više odgovarati. Degenerativne promjene na zglobovima i kostima, ne bih direktno povezala s primjenom kontracepcijskih tableta. I s tim u vezi se može primijeniti preparat nešto drugačijeg sastava. Obzirom da relativno rano imate tegobe s koštano-zglobnim sustavom, bilo bi dobro u kasnijem periodu života uzimati hormonsko nadomjesno liječenje koje dokazano ima zaštitni učinak na kosti i zglobove. Jednom godišnje trabate napraviti ginekološku kontrolu, ultrazvučni pregled dojki (po potrebi i mamografiju)  te sljedeće laboratorijske nalaze - jetreni enzimi, lipidogram i  mali koagulogram. 

Slična pitanja