Pitanja našim doktorima mogu postaviti samo prijavljeni članovi Ordinacije.

Prijavi se. Nemaš korisnički račun? Učlani se.

Vi pitate, naši liječnici odgovaraju!
Ginekologija

Kontracepcija i tromboembolija

Objavljeno: 07.05.2019.

Imam 19 godina. 27.3 bila sam na laparoskopiji kojom mi je uklonjena endometriotična cista i nekoliko žarišta endometrioze. Doktor mi je savjetovao uporabu kontracepcije, koju sam započela odmah sljedeću mjesečnicu. Koristim evra flastere. Danas sam skinula 3 i u iščekivanju sam menstruacije. Dosada nisam imala nikakve nuspojave, osim povećanih krvih žila na nogama. Dosta su vidljive i mogu se napipati preko kože. Zadnja 3 dana imam osjećaj knedle u grlu i kao da me guši. Jako me strah krvnog ugruška i pluće embolije. Zanima me kako ih mogu prepoznati i jesu li povećane krvne žile zajedno s otežanim disanjem razlog za uzbunu ili je sve uredu?

Smješteno u Ginekologija

Svakako se slažem s preporukom da nakon operacije endometrioze koristite kontraceptivni preparat jer će to zaustaviti nastanak novih endometriotičnih žarišta , a stara držati pod kontrolom. Simptomi koje navodite nemaju nikakve veze sa tromboembolijom. ”Povećane krvne žile na nogama” su nešto sa čim ste ste se rodili odnosno vaskularni crtež bilo gdje na tijelu je dio genetskog nasljeđa. Tu kontraceptivi neće ništa promijeniti. ”Knedla u grlu” predstavlja tipičnu neurotsku smetnju odnosno naš narod bi rekao ”u strau su velike oči”. Dakle ne mislim da smetnje i znakove koje navodite imaju ikakve veze sa tromboembolijom. Na kraju ću dometnuti da ukoliko se baš toliko bojite tromboembolije zašto je odabir kontraceptivnog preparata pao baš na Evru budući da ona od svih modernih kontraceptivnih preparata ima baš najvišu stopu tromboembolijskih incidenata i stoga se danas koristi dosta rijetko. Preporučujem stoga zamijeniti Evru nekim od modernih ultraniskodoziranih oralnih kontraceptiva.

Slična pitanja