Pitanja našim doktorima mogu postaviti samo prijavljeni članovi Ordinacije.

Prijavi se. Nemaš korisnički račun? Učlani se.

Vi pitate, naši liječnici odgovaraju!
Dermatološke smetnje

Moguće je da je svrbež posljedica nečeg drugog

Objavljeno: 11.04.2018.

Pozdrav, u posljednja 3 tjedna na različitim mjestima po tijelu (trbuh, noge,ruke, posebno šake) pojavljuje mi se umjeren do jak svrbež te mali plikovi i crvenilo. U početku je najviše bilo na trbuhu te bi nakon prestanka svrbeža nestali i plikovi. No, u zadnjih tjedan dana svrbe me šake i koža na šakama je presuha (sa čime apsolutno nikad nisam imala problem), posebice između prstiju, tijekom svrbeža pojavljuju se jako sitne "točkice" koje nisu plikovi već su više nalik onome kad se pojavi bradavica na koži. Prvi put kada sam bila kod svoje liječnice rekla mi je da je to najvjerojatnije koprivnjača i 10 dana pila sam Xyzal (5mg, jednom dnevno). Međutim to nije pomoglo i ponovno sam otišla kod svoje liječnice (koja je bila na pauzi pa sam primljenja u susjednu ordinaciju) te sam dobila novu dijagnozu (ne sjećam se točnog naziva) od druge liječnice. U svakom slučaju, rekli su mi da tu praktički nema pomoći jer se uzročnik ne zna, traje 4-8 tjedana, pojavljuje se u proljeće i jesen i "mogu biti sretna što se pojavilo u ovakvom obliku". Zanima me postoji li išta što eventualno može umanjiti svrbež?

Smješteno u Dermatološke smetnje

Poštovana, doktorica je na kraju postavila dijagnozu pityriasis rosea. To je vrlo česta dermatoza kojoj se uistinu ne zna točan uzrok, pa nema ni specifičnu terapiju. Traje 4-8 tjedana i tijekom tog vremena vrlo je važno ne iritirati kožu (izbjegavati znojenje, predugo tuširanje i korištenje sredstava koje mogu isušiti kožu, odjeću umjetnih i neugodnih materijala i sl), jer u suprotnom može potrajati mjesecima. No, u većini slučajeva ne prati ju intenzivniji osjećaj svrbeža. Moguće je da je svrbež posljedica nečeg drugog (da istovremeno uistinu imate i koprivnjaču?). Tegobe koje opisujete na šakama mogle bi odgovarati dishidrozi, jednoj vrsti alergijske reakcije koja se karakteristično pojavljuje na postraničnim stranama prstiju, praćena je osjećajem svrbeža, i recidivirajućeg karaktera - vraća se nazad. Nastavite s uzimanjem antihistaminika (Xyzal tbl), uz neutralni emolijens za kožu tijela (npr. Excipial lipokremu), no ukoliko promjene potraju, osobito ukoliko se ne smiri osjećaj svrbeža, savjetujem posjetiti dermatologa.