Pitanja našim doktorima mogu postaviti samo prijavljeni članovi Ordinacije.

Prijavi se. Nemaš korisnički račun? Učlani se.

Vi pitate, naši liječnici odgovaraju!
Ginekološke smetnje

Mononukleoza, gnojna angina, escerihie colli i erythema nodosum

Objavljeno: 29.02.2016.

Poštovani, moja kćer (18 godina) preboljela je mononukleozu u 8. mjesecu. Nakon što je popila dvije doze antibiotika zbog gnojne angine i escerihie colli, u 11. mjesecu javila joj se erythema nodosum. Napravili smo niz testova (asto, anca, anti ccp, ena profil, ds dna, latex test, c3, c4, EF, IEF, ACE, quantiferonski test). Svi su nalazi u redu, osim što smo primijetili razliku u hormonalnom statusu. Naime, prije bolesti se aktivno bavila sportom i estrodiol joj je bio ispod graničnih vrijednosti, a sada s prestankom bavljenja sportom te su se vrijednosti normalizirale. Jedino što nije u granicama normale je prolaktin koji je u siječnju narastao na 1400, u prosincu je bio normalnih vrijednosti, a ginekološki je sve uredu i ginekologinja smatra da je to trenutno odstupanje jer ima normalne i redovite menstruacije. Već se tri mjeseca bezuspješno pokušavamo riješiti erythema i prilično smo očajni. Od terapije koristimo samo beloderm mast. Molim vas za savijet.

​Poštovana​, infektivna mononukleoza uzrokovana EPB virusom, kao i prethodna antibiotska terapija je mogla biti poticajni čimbenik za pojavu erythema nodosum. Dob vaše kćeri je ujedno i dob u kojoj se eryhema nodosum najčešće javlja. S obzirom da često pretpostavljamo da sama pojava bolnih čvorića nije bolest sama za sebe, već simptom neke druge bolesti, katkada i sistemske tragamo za mogućim uzrocima, što je  kod Vaše kćeri i učinjeno, te je isključena streptokokna infekcija, TBC, te imunološke bolesti. Bolest obično prolazi spontano, u težim slučajevima kao krajnju mjeru primjenjujemo oralne kortikosteroide. Što se tiče porasta prolaktina, vjerujem da je ginekologica na temelju cijelog hormonskog statusa i urednog menstrualnog ciklusa zaključila da je mogući uzrok porasta istog stres, međutim s obzirom na moguće i vrlo ozbiljne uzroke svakako savjetujem daljnje praćenje u dogovoru s njezinim liječnicima primarne zdravstvene zaštite.

Slična pitanja