Pitanja našim doktorima mogu postaviti samo prijavljeni članovi Ordinacije.

Prijavi se. Nemaš korisnički račun? Učlani se.

Vi pitate, naši liječnici odgovaraju!
Spolno prenosive bolesti

Ne postoji lijek za CIN I i HPV

Objavljeno: 21.04.2015.

Poštovani, imam 26 godina. Spolno sam aktivna 2,5 godina s jednim partnerom. Nismo koristili zaštitiu. U 12./2014. sam radila PAPA test - rezultat CIN I s HPV. Preporuka Kolposkopija (kolposkopija - G1) nakon toga dobila sam polygynaxm i arilin, ponovno naručena na PAPA test da bi mi na toj kontroli doktorica rekla da terapija koju sam uzimala neće pomoći ni za HPV ni za CIN I. Što je mene iznenadilo. Nakon rezultata prvog PAPA testa koristim zaštitu (prezervativ). Novi rezultati PAPA testa gdje je sve isto kao i prvi put - CIN I s HPV. I ponovno preporuka kolposkopija. Malo me to zbunjuje, uplašena sam, a samo se vrtim u krug. Molim vas vašu preporuku, postoji li neka terapija ili način na koji mogu izlIječiti CIN I? Za HPV znam da nema lIjeka, nadam se da će organizam sam to pobijediti jer sam rijetko kada prehlađena, a bolesna nisam bila nikada. Na preglede sam išla u privatnu polikliniku pa sam time i više razočarana (dosta troška, a nema rezultata). Molim vas, koliko je sve to opasno? Unaprijed vam hvala

Nakon prve pojave CIN I ja nisam sklona određivanju kolposkopije, pogotovo, ako nemam namjeru uzimati uzorak za patološku dijagnostiku. Preporuka koja piše na formularu PAPA je preporuka liječnika koja "čita "-opisuje nalaz, a to je citolog. Mi ginekolozi se koji put  sa njima ne  slažemo. U Vašem slučaju trebalo je napraviti sve cervikalne briseve i tipizaciju HPv, te vas liječiti po nalazu. Za HPv nemamo lijek. CIN I može određeno vrijeme perzistirati, se treba biti strpljivi. Koristite zaštitu, možete dodatno stavljati probiotičke vaginalete, te kontrolirajte PAPA svaka 4 mjeseca. Promjene u nalazu PAPA testa - njihovo napredovanje ili povlačenje se ne mogu predvidjeti, tako da je najbitnije da ste redovito pod kontrolom ginekologa, koji će vam dati najbolje upute.