Pitanja našim doktorima mogu postaviti samo prijavljeni članovi Ordinacije.

Prijavi se. Nemaš korisnički račun? Učlani se.

Vi pitate, naši liječnici odgovaraju!
Ginekološke smetnje

Neredovite menstruacije su najčešće posljedica hormonskog poremećaja

Objavljeno: 19.12.2017.

Poštovani, imam 22 godine. Dosadašnje menstruacije mi nikad nisu bile redovne. Na pregledima mi je Gin. savjetovala kontracepcijske tablete, međutim nisam ih krenula piti jer nisam htjela. Nikada mi nije napravila niti jedan pregled osim ultrazvuka niti pape što me doista zabrinjava. S obzirom da mi je menstruacija neredovita (nikad prije 35 dana nije nastupila). Odlučila sam potražiti drugo mišljenje. Iz razloga jer mi opet kasni 72 dana. 5. dan za redom uzimam Duphastone, te mi je doktorica rekla kako mi se ovulacija dogodila. Koliko sam shvatila ovulacije imam, a menstruaciju ne? Zašto se to događa? Imam nezaštićene odnose s dečkom, ali mi je Gin. (35 dana "kašnjenja") rekla da se vjerojatno ne radi o trudnoći te da bih trebala 10 dana koristiti Duphastone. Imam užasne bolove u grudima i u zdjelici. Da li je moguće da je to od Duph. I što mi preporučujete da sljedeće napravim u vezi ovoga? Hvala na odgovoru.

Smješteno u Ginekološke smetnje

Poštovana, neredovite menstruacije su najčešće posljedica hormonskog poremećaja koji se zove sindrom policističnih jajnika. Kontracepcijske tablete su u tom slučaju lijek, a ujedno i kontracepcija. Obzirom na neredovite cikluse u kojem se ovulacija može dogoditi i ne mora, ne mogu se odrediti plodni dani te ste uz nezaštićene spolne odnose u riziku neplanirane trudnoće. Duphaston nije kontracepcija, već služi za regulaciju ciklusa. 

Dijagnoza se postavlja na temelju ultrazvučnog pregleda, podatka o neredovitim ciklusima te znakova viška muških spolnih hormona (pojačana dlakavost, akne),  a potom se određuju laboratorijski nalazi koje treba napraviti  (spolni hormoni, hormoni štitnjače, test opterećenja glukozom itd.). Kod mladih zdravih osoba, korisni učinci odgovarajućih kontracepcijskih tableta u sindromu policističnih jajnika su puno veći od potencijalnih štetnih učinaka.