Pitanja našim doktorima mogu postaviti samo prijavljeni članovi Ordinacije.

Prijavi se. Nemaš korisnički račun? Učlani se.

Vi pitate, naši liječnici odgovaraju!
Problematično vlasište

Pojačano opadanje kose u zadnjih godinu dana

Objavljeno: 06.12.2010.

Otkad znam za sebe, moja mi je gusta i kovrčava kosa kao zaštitni znak, od kojeg je ostala otprilike trećina radi pojačanog opadanja u zadnjih godinu dana. Imam 31 godinu i dvoje djece, zaposlena. Uvijek mi se činilo da je previše ispada, ali možda otkada sam stavila hormonsku spiralu Mirena, prije godinu dana, i više. Dermatitis me muči već godinama, ali sam ga uspješno kontrolirala s Vichy šamponom protiv prhuti, ali sam prestala od straha da je možda on uzrok pretjeranom opadanju. Povečana štitnjača uz normalne vrijednosti hormona dijagnosticirana u veljači ove godine. Prorjeđivanje je manje više jednakomjerno, nema krugova. Kosu sam ošišala za više od 2/3 njene dužine kakva je bila prije, na 10-ak cm, ali opadanje se nastavlja i dalje, ne mogu točno ocjeniti dnevnu količinu, jer se češljam kad ju perem, a to je 2 puta tjedno i tada je mogu izbrojati više od 400-450 vlasi. Nažalost, nemam baš vremena za obilaženje lječnika i raznih pretraga, pa se nadam da ćete iz ovih informacija moći razabrati što je problem.

Poštovana čitateljice, činjenica je da s vremenom imamo sve manji broj folikula u vlasištu; nakon 25-te godine života taj se broj smanjuje u pola, a nakon 50-te godine na četvrtinu u odnosu na period djetinjstva. Očekivani, svakodnevni gubitak vlasi je oko 100, a tijekom određenih perioda - sezonski u jesen, nakon trudnoće i poroda - i više. Značajnim se smatra gubitak oko 300 vlasi dnevno, osobito ako postoji klinički očito prorjeđenje vlasišta. Šišanje, kako se često misli, ne utječe na rast kose. Navodite da je štitnjača povećana, uz normalne vrijednosti hormona, no niste spomenuli antitijela štitnjače. Vrijednosti antitijela štitnjače vrlo su važan parametar kad je riječ o pojačanom ispadu vlasi - ukoliko nisu, potrebno ih je odrediti. Nadalje, uzrok pojačanom ispadu vlasi može biti anemija koja je kod žena česta zbog menstruacija i dijeta. Iako imate Mirenu uz koju bi menstrualna krvarenja trebala biti kraća i oskudnija, ipak napravite barem osnovnu krvnu sliku kako bi se anemija isključila. Jasno, ukoliko provodite određenu dijetu duže vrijeme, ili imate poseban režim prehrane (osobito ukoliko taj režim isključuje namjernice životinjskog podrijetla) morate biti pod stručnim nadzorom i jako dobro informirani; naime dijeta ili režim prehrane koji nije uravnotežen, cjelovit, može dovesti do deficita određenih elemenata što za posljedicu može imati i ispad vlasi. Ukoliko ste sve navedeno isključili kao mogući uzrok, na kraju ostaje Mirena. Iako ne bi trebala imati većeg utjecaja na Vaš hormonalni status, pa time ni na ispad vlasi, teoretski ipak postoji ta mogućnost. Posavjetujte se sa svojim ginekologom o drugim mogućnostima kontracepcije. Iako mi je razumljivo da kao zaposlena majka s dvoje djece teško nalazite vremena za sebe, problem ispada kose zahtjeva obradu, a sukladno rezultatima obrade i adekvatnu terapiju - stoga preporučam pregled spec. dermatologa. Lijepi pozdrav.

Slična pitanja