Pitanja našim doktorima mogu postaviti samo prijavljeni članovi Ordinacije.

Prijavi se. Nemaš korisnički račun? Učlani se.

Vi pitate, naši liječnici odgovaraju!
Psihološki problemi

Ponašanje osobe nakon prometne nesreće

Objavljeno: 26.02.2016.

Pozdrav, moj brat ima 26 godina. Prije godinu i tri mjeseca doživio je prometnu nesreću, te je imao teške povrede glave i bio u induciranoj komi. Liječenje je išlo dobro, te se oporavljao u Krapinskim toplicama do prije pola godine. Sada pije tablete depakine 500mg (2 dnevno) i loquen 25mg (također 2). Primijetili smo da sve prečesto provjerava, ne može kontrolirati radnje, ponekad brzo zaboravlja i imao bi ispade agresije, ali bi mu bilo žao kasnije. Međutim, stanje se ne mijenja, a doktor kaže da ne smije previše ići na terapiju tabletama. On postaje sve više razdražljiv, ne može mu se ništa objasniti, agresivnost je sve izraženija, ali se pokušava kontrolirati. Zanima me kako se trebamo ponašati prema njemu? Pokušali smo odrediti granice jer izgleda kao da koristi situaciju (razmažen je), ali uvijek dođe do sukoba kada se on potpuno izgubi i počne bacati stvari ili odjuri. Imam osjećaj kao da on misli da ga mi ne volimo i ljubomoran je na druge članove obitelji, govori kako on svima smeta, a ne možemo ga uvjeriti da nije tako. Bude dana kad ponašanje ide na bolje, ali brzo se vrati na staro. Je li bolje ipak pokušati s nekim tabletama ili ne? Hvala

Lijekove koje prima služe da smanje mogućnost epileptičkog napada (koji je moguć nakon ozljede mozga), ali istodobno je Depakine stabilizator raspoloženja kojeg i psihijatri propisuju (možda bi pomoglo povećanje doze?). Iz Vašeg opisa je moguće da su njegove reakcije dio posljedica organskog oštećenja (F 07) ili da su dio prilagodbe na novo stanje i ograničenja (F 43.2), a ovim načinom ja to ne mogu točnije ustanoviti. Dobro bi bilo da se javi nekom psihijatru i da se procijeni stanje i vidi što se može učiniti. Također, možda će biti potrebno napraviti psihološku obradu da se preciznije izmjeri eventualno organsko oštećenje. S obzirom na to da je mlad, treba vjerovati u mogućnost adaptacije, s toga je još važnije da mu se krene pomagati i s lijekom i uz psihološku pomoć.

Slična pitanja