Pitanja našim doktorima mogu postaviti samo prijavljeni članovi Ordinacije.

Prijavi se. Nemaš korisnički račun? Učlani se.

Vi pitate, naši liječnici odgovaraju!
Dermatologija

Povišene razine muških spolnih hormona uzrok su izbijanju akni

Objavljeno: 25.03.2020.

Žena, 23 god., 175 cm, 66 kg. Imam pitanje vezano za akne. Dakle, imam probleme s aknama i koristim propisanu dermatološku terapiju (skinoren, dercome) plus Skintegra clarion i Skintegra superba c, no i dalje imam akne. Kako imam povišene muške hormone tako već 10 mjeseci pijem vrkutu i, od nedavno, pijem i prah mace. Policistične jajnike nemam i uredna mi je menstruacija. Najviše problema s prištićima imam na bradi i oko usana. U nekom periodu se lice znam baš smiriti , a nekad toliko "bukne" da mi da to saniram treba mjesec dana. Zanima me što biste mi vi preporučili da pijem ili stavljam na lice kako bi se riješila akni. 

Smješteno u Dermatologija

Povišene razine muških spolnih hormona (androgena) uzrok su izbijanju akne. Terapija izbora u tom slučaju su tzv. antiandrogeni (kontracepcijske tbl) koji povišene razine androgena vraćaju u granice normale. Treba isključiti i tzv. inzulinsku rezistenciju (učiniti IIR, kad se korona situacija smiri). Kreme i drugi lokalni preparati neće biti od prevelike koristi, dok god su razine androgena povišene. 

Slična pitanja