Pitanja našim doktorima mogu postaviti samo prijavljeni članovi Ordinacije.

Prijavi se. Nemaš korisnički račun? Učlani se.

Vi pitate, naši liječnici odgovaraju!
Ginekološke smetnje

Povišene vrijednosti prolaktina, akne i dlakavost

Objavljeno: 21.01.2013.

Dobar dan, zovem se Irena i imam 24 godine. Od 17 godine imam problema s redovnim menstruacijskim ciklusima i s visokom kolicinom hormona prolaktina. Zbog izrazito dugih i bolnih menstruacija pila sam tri godine tablete Diane 35 i imala sa redovne cikluse, ali mi je i dalje razina hormona prolaktina bila visoka i imala sam česte ciste. Nakon 3 godine uzimanja tableta napravila sam pauzu. Trenutno tablete ne pijem već godinu dana, ciklusi su mi neredoviti i dugo traju. Najviše me iznenadilo što su mi po licu i tijelu izašle akne koje nikada nisam imala i dlačice na licu. Zanima me dali postoje neke tablete koje će mi pomoći oko regulacije ciklusa, a da mi nestvaraju neke simptome (akne, dlakavost...) kada ih prestanem koristiti? I  hoće li mi se nastale akne povući i ciklus uredoviti bez uzimanja nekih tableta ?

Na osnovu podataka koje navodite Vi svakako trebate pomoć ili interniste - endokrinologa ili ginekološkog endokrinologa koji prvenstveno treba pokušati riješiti povišene vrijednosti prolaktina jer on može biti osnovni uzrok poremećaju u radu jajnika kojeg posve siguro imate prema simptomima odnosno znakovima koje navodite. Posljedica tog poremećaja u radu jajnika su i akne i pojačana dlakavost. Za vrijeme korištenja kontraceptivnih tableta (Diane 35) sve to nestane ali samo uzimanje kontraceptivnih tableta nema utjecaja na koncentraciju prolaktina. Budući da za vrijeme uzimanja kontraceptivnih tableta Vaši jajnici ne rade stoga i nema poremećaja u produkciji hormoa i zato se svi problemi s normaliziraju, a povišena koncentracija prolaktina koja postoji ne uzrokuje probleme sa ciklusom. Čim prestanete sa korišenjem kontraceptiva povišeni prolaktin ponovno utječe na funkciju jajnika i ubro se javljaju simptomi poremećaja u radu jajnika- neredoviti ciklusi, ciste na jajnicima te akne i pojačana dlakavost. Dakle prvo sniziti vrijednosti prolaktina što se ljekovima može jer to može biti posve dovoljno da normalizira funkciju jajika. Također dijagnostičkom obradom treba pokušati saznati što uzrokuje povišenje vrijedosti prolaktina – to može biti posljedica tumora (adeoma) na hipofizi koji se na neki način mora a i može liječiti.

Slična pitanja